سه شنبه / ۲۳ آبان ۱۳۹۶ / ۰۹:۵۶
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۷۴۳۵۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
مدیرکل شیلات آب‌های داخلی سیستان و بلوچستان:

۲۱۰ هزار قطعه بچه ماهی در استخرهای پرورش ماهی سیستان و بلوچستان رهاسازی می‌شود

مدیرکل شیلات آب‌های داخلی استان سیستان و بلوچستان گفت: ۲۱۰ هزار قطعه بچه ماهی سردآبی به صورت رایگان در استخرهای پرورش ماهی شهرستان‌های زاهدان و سیب و سوران رهاسازی می‌شود.

محبعلی سیستانی اظهار داشت: 210 هزار قطعه بچه ماهی سردآبی به صورت رایگان در استخرهای پرورش ماهی شهرستان‌های زاهدان و سیب و سوران رهاسازی می‌شود.
مدیرکل شیلات آب‌های داخلی استان سیستان و بلوچستان افزود: با توجه به شروع فصل پرورش ماهیان گرمابی اولین مرحله توزیع بچه ماهی به تعداد 60 هزار قطعه از 2 گونه "آمور و شیزوتراکس" به صورت رایگان بین 25 باب استخر پرورش ماهی شهرستان سیب و سوران آغاز شد.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به مشکلات کمبود آب که به عنوان یک عامل محدود کننده در توسعه کشاورزی و صنعتی و حتی اجتماعی در منطقه مطرح است، اداره کل شیلات آب‌های داخلی استان در راستای محرومیت‌زدایی و بهبود معیشت صیادان و مردم منطقه و جهت استفاده بهینه و چند منظوره از منابع آبی، هر ساله به رهاسازی بچه ماهی گرمابی در منابع آبی اقدام می‌کند.
سیستانی اضافه کرد: با توجه به وجود آبندان و منابع آبی مستعد پرورش و شرایط مناسب دمایی که منجر به تولید حداکثری ماهی در منابع آبی می‌شود، به زودی عملیات رهاسازی رایگان بچه ماهی گرمابی در این منابع  انجام می‌شود.
مدیرکل شیلات آب‌های داخلی سیستان و بلوچستان همچنین به آغاز روند رهاسازی 150 هزار قطعه بچه ماهی سردآبی در استخرهای بتنی زاهدان اشاره کرد و گفت: پرورش ماهی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی علاوه بر استفاده بهینه از آب مصرفی کشاورزی در پرورش ماهی و افزایش سرانه مصرف آبزیان تاثیرگذار است و آب تخلیه شده از استخر نیز به عنوان کود ارگانیک در زمین‌های کشاورزی منطقه مصرف شده که منجر به افزایش تولید محصول باغی و گیاهی می‌شود. /تسنیم

(سه شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۶) ۰۹:۵۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها