سه شنبه / ۲۳ آبان ۱۳۹۶ / ۰۹:۵۵
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۷۴۳۴۴
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

حضور مؤثر دامپزشکی در مانور پدافند زیستی

مانور امنیت زیستی کنترل و پیشگیری از کانون احتمالی بیماری دامی ( تب برفکی ) در راستای پدافند غیر عامل اجرا می شود.

این مانور طبق دستورالعمل ها و ضوابط سازمان پدافند غیر عامل کشور و با هماهنگی اداره کل پدافند غیر عامل استانداری خوزستان و همکاری و همیاری سایر دستگاههای اجرایی ذیربط در شهرستان حمیدیه -  روستای گمبوعه  اجرا می گردد.
عبداله محمد حسنی مسئول پدافند غیر عامل اداره کل دامپزشکی خوزستان اظهارکرد: هدف از اجرای مانور حفظ آمادگی اکیپهای عملیاتی ( پایش و مراقبت ، پاکسازی و ضدعفونی ، واکسیناسیون ) اداره کل دامپزشکی استان ، همچنین ایجاد بستر و ساز و کار مناسب به منظور ارتباط و همکاری بین بخشی ( سیاسی ، امنیتی و اجرایی ) در برخورد با کانون های احتمالی بیماریهای استراتژیک دامی و مشترک بین انسان و دام و حملات فرضی بیوتروریستی می باشد .
حسنی با بیان اینکه واکسیناسیون فراگیر تب برفکی در روستاهای استان در طول سال در فاز های مختلف انجام می گیرد تاکید نمود: در حال حاضر هیچ گزارشی در خصوص رخداد بیماری در استان دریافت نشده است.
وی از دامداران خواست تا به منظور پیشگیری از احتمال وقوع بیماری با رعایت ضوابط امنیت زیستی در دامداری ها و رعایت ضوابط و مقررات قرنطینه ضمن همکاری با کارشناسان دامپزشکی از نقل و انتقال غیرمجاز دام خودداری و به منظور کسب اطلاعات بیشتر به ادارات دامپزشکی شهرستانها مراجعه نمایند. /ایلنا


(سه شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۶) ۰۹:۵۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها