سه شنبه / ۲۳ آبان ۱۳۹۶ / ۰۹:۵۴
سرویس : تغذیه و سلامتی
کد خبر : ۷۴۳۴۳
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس تغذیه و سلامتی
سرپرست معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مازندران مطرح کرد

نقش شرکت های تولید موادغذایی در جلوگیری از دیابت

سرپرست معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: واحدهای تولیدی می توانند با کاهش مصرف نمک، شکر و روغن از بیماری‌های غیرواگیر مانند قلب و عروق، فشارخون و نارسایی کلیه پیشگیری کنند.

محمدرضا شیران اظهار کرد: در راستای تبیین سیاست های غذا و دارو دانشگاه در حوزه نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی و اجرای برنامه جامع عملیاتی و موضوع کاهش قند، نمک و روغن با تغییر شیوه زندگی در سلامت مردم اهمیت فراوانی دارند.
وی با بیان اینکه در جامعه بیماری دیابت نوع 2 در سنین 12-10 سال هم مشاهده می شود با کم کردن نمک، شکر و روغن در مواد غذایی تولیدی کمک شایانی می کند، تصریح کرد: شهرستان آمل در استان مازندران اهمیت فراوانی از نظر تولید مواد غذایی صنعتی دارند چرا که 50 درصد کارگاه‌های موادغذایی استان در شهرستان آمل مستقر هستند.
سرپرست معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مازندران افزود: واحدهای تولیدی می توانند با کاهش مصرف نمک، شکر و روغن از بیماری‌های غیرواگیر مانند قلب و عروق، فشارخون و نارسایی کلیه پیشگیری کنند.
شیران با بیان اینکه سالانه یک میلیارد تومان خرید محلول و فیلتر دستگاه دیالیز برای بیماران کلیوی استان هزینه می شود، خاطرنشان کرد: نخستین عامل مرگ و میر در مازندران بیماری قلب و عروق است. /ایسنا

(سه شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۶) ۰۹:۵۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها