یکشنبه / ۲۱ آبان ۱۳۹۶ / ۱۴:۰۹
سرویس : چاشنی، ادویه ها و کنسرو غیرگوشتی
کد خبر : ۷۴۳۳۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس چاشنی، ادویه ها و کنسرو غیرگوشتی

شرکت نستله ایران و انجمن تغذیه تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

طبق تفاهم‌نامه‌ انجمن تغذیه و شرکت نستله ایران، تجارب بین‌المللی و داخلی و نیز دانش کارشناسان و متخصصین تغذیه طرفین مبادله خواهد شد.

ا، طی مراسمی واقع در محل دفتر مرکزی شرکت نستله ایران در تهران، تفاهم‌نامه همکاری میان انجمن تغذیه و شرکت نستله ایران امضا شد. این توافق حول مبادله و انتقال دانش متخصصین شرکت نستله و جامعه تغذیه و نیز اشاعه طرح‌های تغذیه‌ای این شرکت در کشورمان به اجرا درخواهد آمد.

در پی این تفاهم‌نامه، شرکت نستله ایران از طریق دانش بین‌المللی و اطلاعات متخصصین خود، کارشناسان تغذیه داخلی را در ارتقای دانش و کیفیت حوزه تغذیه کشور یاری خواهد کرد و در مقابل، از دانش و حمایت‌های علمی متخصصین تغذیه کشور و انجمن تغذیه ایران برخوردار خواهد شد. این حمایت‌ها، با هدف ترویج فعالیت‌های فیزیکی در میان نسل‌ها و در راستای ارائه تغذیه بهتر از طریق اجرای برنامه‌های این شرکت در کشورمان انجام خواهد شد. همچنین شرکت نستله ایران نیز از رهنمودها و امکانات انجمن تغذیه، برای افزایش کیفیت محصولات خود استفاده خواهد کرد. این توافق در ادامه فعالیت‌های اجتماعی و 21 تعهد اعلام‌شده نستله به جامعه ایرانی و در راستای برنامه‌های بلندمدت آن‌ها حول ایجاد ارزش مشترک در کشورمان شکل‌گرفته است.

جوزپه کارلا مدیرعامل نستله ایران دراین‌باره گفت: «رسالت نستله از ابتدا بهبود کیفیت زندگی مردم و سهیم بودن در ساخت آینده‌ای سالم‌تر در جوامع بوده است. هنری نستله، بنیان‌گذار این شرکت در دورانی که کودکان سراسر دنیا از سوءتغذیه رنج‌برده و جان خود را از دست می‌دادند، با ساخت ترکیبی، به جانشینی مناسب برای شیر نوزادان رسید و به‌این‌ترتیب بنیان نستله شکل گرفت. از آن دوران، نستله با ایمان بر علم، دانش و کار توأمان، به تلاش بی‌وقفه، تحقیق و نوآوری‌های خود ادامه داده و امروز به بزرگ‌ترین شرکت مواد غذایی و آشامیدنی در سراسر دنیا تبدیل‌شده است. ما مدتی پیش در کنفرانس مسئولیت اجتماعی خیریه محک از ۲۱ تعهد خود به جامعه ایرانی رونمایی کردیم.»

وی ادامه داد: «نستله ایران قصد دارد با این تفاهم‌نامه، ۱۵۰ سال علم و تجربه را با شما به اشتراک بگذارد. اطلاعات نشان می‌دهد در حال حاضر شکاف بزرگی در رابطه با سو تغذیه در ایران وجود دارد. اما یقین داریم اگر علم، تجربه و کار مستمر را در خلال تحصیل در کنار هم به‌کارگیریم، می‌توان ساختارهای بنیادی در جامعه به وجود آورد و به حل مشکلات کمک کرد. ما در نستله ایران در پانزدهمین سال فعالیت خود، تمام تلاش خود را به‌کار می‌گیریم تا با همراهی انجمن تغذیه ایران، بالاترین کیفیت شیر را به‌دست مهم‌ترین بخش جامعه یعنی کودکان ایرانی برسانیم. امیدواریم با همراهی انجمن تغذیه ایران، متخصصین تغذیه را تشویق به استفاده از رژیم‌های مغذی و سالم همراه با فعالیت‌های فیزیکی مناسب و آب‌رسانی حداکثری به بدن کنیم.»

دکتر جلال‌الدین میرزایی رزاز، رئیس هیئت‌مدیره انجمن تغذیه ایران، در ادامه این مراسم ضمن قدردانی از مدیران شرکت نستله در برنامه‌ریزی و تحقق انعقاد این تفاهم‌نامه و ابراز رضایت از آن گفت: «امروز اینجاییم تا اولین گام را برای شروع فعالیت مشترکمان برداریم. در حال حاضر ۸۰۰۰ متخصص تغذیه در داخل کشور وجود داشته و حدود ۵۰۰۰ دانشجو در این رشته مشغول فراگیری علم در دانشگاه‌های مختلف هستند. باور داریم که توافق موجود، بی‌شک این جامعه عظیم را برای دست‌یابی به آینده‌ای سالم‌تر در کشورمان یاری خواهد کرد.»

ارتقای دانش والدین و معلمان، به‌عنوان یکی از نکات کلیدی بهره‌مندی افراد جامعه از سلامت تغذیه، از دیگر مواردی بود که طرفین در ضمن این تفاهم‌نامه به آن اشاره و برنامه مشترکی را در آینده اجرایی خواهند کرد.

درباره شرکت نستله ایران

شرکت نستله، بزرگترین شرکت در حوزه مواد غذایی و آشامیدنی در جهان است که بیش از ۱۵۰ سال از زمان تاسیس آن می‌گذرد. نستله در سال ۱۳۸۰ فعالیت رسمی خود را در ایران آغاز کرد. در سال ۱۳۸۲ با احداث کارخانه محصول NESTLÉ CERELAC® در استان قزوین، به تولید مستقیم این محصول در ایران پرداخت. در سال ۱۳۸۲ نیز با گسترش فعالیتش، کارخانه تولید شیر خشک NESTLÉ NAN® را در استان قزوین احداث کرد. در سال ۱۳۸۷ نیز با سرمایه‌گذاری در صنعت آب آشامیدنی، NESTLÉ PURE LIFE® را نیز به بازار ایران عرضه کرد. در حال حاضر تعداد کارکنان شرکت نستله در جمهوری اسلامی ایران به حدود ۹۰۰ نفر می‌رسد و این شرکت همچنان در پی توسعه، پیشرفت، افزایش سرمایه‌گذاری و ارتقای تولید ملی در کشور است. در حال حاضر، ۱۵ برند از محصولات نستله در ایران در گروه‌های مختلف غذایی و آشامیدنی در دسترس مصرف‌کنندگان است.

درباره انجمن تغذیه ایران

انجمن تغذیه ایران (اتا)، انجمنی غیرانتفاعی است که در سال 1363 با هدف ارتقاء سطح سلامت جامعه بنا نهاده شد؛ تا با بهره‌گیری از توان علمی و تجربی داوطلبانه اعضای خود اعم از اساتید، دانش‌آموختگان و دانشجویان، فعالیت‌های مختلف آموزشی، تحقیقاتی و حمایت‌طلبانه‌ای را در حفظ و ارتقاء امنیت غذا و تغذیه در کشور انجام دهد.

انجمن تغذیه ایران با بسیاری از نهادها، سازمان‌های مرتبط، سایر سازمان‌های مردم نهاد داخلی و همچنین سازمان بهداشت جهانی (WHO)، صندوق بین‌المللی کودکان (یونیسف) و سازمان خواربار و کشاورزی (FAO) ارتباط داشته و عضو اتحادیه بین‌المللی تغذیه (IUNS) است. این انجمن هر دو سال یکبار، با همکاری یکی از دانشگاه‌های کشور اقدام به برگزاری کنگره علمی و بین‌المللی تغذیه می‌کند. همچنین اتا در تدوین سیاست‌های تغذیه جامعه، راهنمای بالینی تغذیه، استانداردهای خدمات مشاوره تغذیه و برنامه‌ریزی سیاست‌های اجرایی مانند کنترل و پیشگیری کمبود ید، آهن و اسید فولیک ویتامین D نقش به سزایی داشته است.

(یکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۶) ۱۴:۰۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها