یکشنبه / ۲۱ آبان ۱۳۹۶ / ۰۹:۰۰
سرویس : تغذیه و سلامتی
کد خبر : ۷۴۳۲۱
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس تغذیه و سلامتی

نظارت قوه مقننه بر امنیت غذایی ایران

وزیر بهداشت گفت: وزارت بهداشت و مجلس توجه و نظارت جدی بر مسئله غذا دارند تا از بروز بیماری‌ها پیشگیری کنند.

حسن هاشمی وزیر بهداشت در مراسم دیدار وزیر بهداشت با کمیسیونر کشاورزی اتحادیه اروپا که در ساختمان مرکزی وزارتخانه برگزار شد، اظهار کرد: در ایران شورای عالی سلامت و امنیت غذا با حضور ۹ وزیر کابینه و رئیس جمهور برگزار می‌شود و در خصوص محصولات کشاورزی اثرگذار است.

وی بیان کرد: مجلس و وزارتخانه‌های مختلفی در پیشگیری از بروز بیماری‌ها مکلف هستند. علاوه بر سازمان غذا و دارو، قوه مقننه و قضائیه بر امنیت غذایی نظارت می‌کنند.

وزیر بهداشت عنوان کرد: وضعیت ما مانند بسیاری از کشورهای دنیا شرایط خوبی ندارد ولی در تلاشیم تا وضعیتمان بهتر شود.

ناخشنودی اتحادیه اروپا از وزارت بهداشت به خاطر سختگیری در حوزه غذا

هاشمی عنوان کرد: اگر فرصتی برای کشاورزان سختکوش برای صادرات محصولاتشان به اتحادیه اروپا ایجاد شود باید وضعیت کیفی محصولات ارتقا پیدا کند. بخش خصوصی توجه ویژه‌ای به کیفیت برای حفظ استانداردهای بین المللی دارد و این کار در مسیر آموزش ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: رفتار سختگیرانه‌ای در خصوص دفاع از حقوق مردم در وزارت کشاورزی داریم. در حوزه نظارت، اتحادیه اروپا از رفتار سختگیرانه وزارت بهداشت و سازمان عذا و دارو راضی نیستند. امیدوارم که سازمان غذا اموزش‌های خوبی در زمینه افزایش کیفیت محصولات ببیند.

 

گسترش همکاری ها در زمینه آموزش کنترل مواد و استفاده از تجهیزات آزمایشگاهی

در ادامه مراسم اصغری رئیس سازمان غذا و دارو گفت: همکاری‌های خوبی بین سازمان غذا و داروی ایران و حوزه کشاورزی وجود دارد.  تهیه عذای با کیفیت باید در این حوزه انجام شود تا مواد اولیه خوبی به دست آید و به تبع آن مواد غذایی خوبی در  همه حوزه ها و به خصوص بخش صنعتی بکار ببریم.

اصغری ادامه داد: در تلاشیم استانداردهای کدکس را در حوزه غذا و دارو رعایت کنیم.

وی افزود: در خصوص غذاهای وارداتی همکاری خوبی بین وزارت بهداشت و حوزه کشاورزی وجود دارد تاغذای مصرفی استاندارد های لازم مطرح شده در کدکس را داشته باشد.

وی ادامه داد: بخشی از محصولات از اتحادیه اروپا وارد کشور می‌شود و از توان و تجربیات آنها بهره می‌گیریم تا  محصولات مان را به این اتحادیه صادر کنیم.

اصغری عنوان کرد: این همکاری‌ها کمک می‌کند آموزش کنترل مواد غذایی و استفاده از تجهیزات آزمایشگاهی به خوبی بین طرفین قراردا انجام شود و همچنین تحقیقات مشترک بین ایران و اتحادیه اروپا صورت گیرد.
(یکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۶) ۰۹:۰۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها