چهارشنبه / ۱۷ آبان ۱۳۹۶ / ۱۴:۵۰
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۷۴۲۶۹
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فرآورده های لبنی

خرید توافقی شیرخام، امری مهم در کنترل بازار

ملاصالحی گفت: طرح خرید توافقی شیر در تنظیم بازار و تصحیح قیمت خرید این محصول با موفقیت همراه بوده است.

 محمدرضا ملاصالحی مدیرکل مرکز اصلاح نژاد دام وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: خرید توافقی شیرخام توسط سازمان تعاون روستایی به منظور خروج شیر مازاد از بازار و جلوگیری از کاهش قیمت این محصول به دستور وزیر جهاد کشاورزی انجام می شود.

وی افزود: با توجه به نیاز کشورهای منطقه در زمینه واردات شیرخشک، محصول تولیدی حاصل از خرید توافقی در جریان صادرات قرار گرفته و بازارهای منطقه را تغذیه کرده، ضمن آن که برای تشویق صادرات مبلغ ۴۴۰ میلیارد ریال مشوق صادراتی میان صادر کنندگان توزیع شده است.

قائم مقام معاونت بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی با بیان این که میانگین قیمت خرید شیرخام در کشور نزدیک به ۱۲۵۰۰ ریال در هر کیلوگرم است، ادعای خرید شیر خام به قیمت هر کیلوگرم ۱۴۴۰۰ ریال را رد و تصریح کرد: برخی سعی در توقف خرید توافقی شیر دارند.

وی ادامه داد: ادعای افزایش قیمت شیر با هدف واردات شیر خشک مطرح می شود در حالیکه این امر مخلاف سیاست های وزارت جهاد کشاورزی است.

مدیر کل مرکز اصلاح نژاد دام وزارت جهاد کشاورزی در شرایط کنونی از کارخانجات لبنی خواست تا قیمت خرید شیر خام را به قیمت واقعی برسانند تا علاوه بر رفع  مشکلات دامداران ، هر دو طرف از سود متعارف برخوردار شوند.

(چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۶) ۱۴:۵۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها