دوشنبه / ۱۵ آبان ۱۳۹۶ / ۰۹:۱۵
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۷۴۲۱۳
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

ادامه سریال تلخ مرغداران تا تحمیل هزینه‌های اضافی به تولیدکنندگان

تولیدکنندگان مرغ را با هزینه‌ای بالاتر از تولید روانه بازار می‌کنند و متحمل خسارت می‌شوند و تراژدی تلخ تولیدکنندگان به سریال دنباله‌دار تبدیل شده است.

تولیدکنندگان مرغ مازندران طی ماه‌های گذشته به‌دلیل بالا بودن قیمت نهاده‌ها متحمل خسارت شدند.
از سویی قیمت مرغ نیز همچنان رو به کاهش است و هنوز به قیمتی نرسیده تا تولیدکنندگان بتوانند به درآمدی برسند بتوانند هزینه‌های خود را تأمین کنند.
قیمت مرغ در ماه‌های اخیر هزینه سر به سر بوده به این معنا هر چه تولیدکننده درآمد داشتند باید صرف تولید می‌کردند و حتی سود کمی برای آنان در برنداشت.
در حال حاضر نیز تولیدکنندگان مرغ را با هزینه‌ای بالاتر از تولید روانه بازار می‌کنند و متحمل خسارت می‌شوند و تراژدی تلخ تولیدکنندگان به سریال دنباله‌دار تبدیل شده که لازم است برای جلوگیری از خسارت آنان تمهیدات لازم اندیشیده شود.
* شرایط ایده‌آلی نداریم
مدیرعامل اتحادیه مرغداران مازندران اظهار کرد: در حال حاضر قیمت مرغ درب مرغداری ۴هزار و ۴۰۰ تا ۴هزار و ۵۰۰ تومان است و هزینه تمام شده مرغ کیلویی ۳۰۰ تومان بیشتر است که تولیدکننده متضرر می‌شود.
عطاءالله حسن‌زاده با اشاره به اینکه همچنان روی بحث خرید پشتیبانی حرف داریم، اضافه کرد:  اعتقاد داریم قیمت خرید به گونه‌ای باشد مرغدار متحمل خسارت نشود.
وی با بیان اینکه تمام تأکید ما این بوده که مرغدار متضرر نشود و تولید باید پایدار و بدون ضرر باشد، تصریح کرد: با توجه به پیگیری‌های به عمل آمده قیمت مرغ باید تغییر کند.
مدیرعامل اتحادیه مرغداران مازندران بیان کرد: طی مهر ماه ۱۰۹ میلیون قطعه جوجه وارد سالن‌های مرغداری شد که اواخر مهر و اوایل آبان ماه وارد بازار می‌شود.
حسن‌زاده با اعلام اینکه شرایط تقاضا به گونه‌ای است شرایط ایده‌آلی نداریم، اظهار کرد: باید مرغ تخلیه شود انباشت نکنیم و بازار به‌گونه‌ای کنترل شود خروجی را با پشتیبانی هماهنگ کنیم تا در بازار مرغ دچار چالش نشویم.
وی با اشاره به اینکه قیمت جوجه با مرغ همخوانی ندارد، افزود: در حال حاضر قیمت جوجه ۲هزار تومان است که با قیمت مرغ همخوانی ندارد.
مدیرعامل اتحادیه مرغداران مازندران ادامه داد: توصیه ما به مرغداران این است خرید روال بازار باشد با توجه به جوجه‌ریزی فزایش حجم تولید نباید دچار چالش یا بحران جدی شویم.
حسن‌زاده به بالا بودن قیمت نهاده‌های دامی اشاره کرد و افزود: افزایش 15 درصدی قیمت ذرت و سویا  و همچنین بالا بودن قیمت جوجه و همخوانی نداشتن قیمت کارشناسی با قیمت تمام شده که به مرغدار تحمیل شده و باید قیمت دست‌کم مرغ ۷ هزار و ۳۰۰ تومان است تا تولیدکننده متضرر نشود.
تولیدکنندگان مرغ مازندران با توجه به اینکه با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می‌کنند اما همچنان در پی تولید هستند تا بتوانند تولیدات خود را با بالاترین و بهترین کیفیت عرضه کنند./فارس

(دوشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۶) ۰۹:۱۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها