یکشنبه / ۱۴ آبان ۱۳۹۶ / ۱۲:۴۴
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۷۴۲۰۱
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
در دیدار با رئیس سازمان دامپزشکی عنوان شد

درخواست استاندار گلستان از سازمان دامپزشکی برای تخصیص اعتبارات ویژه به استان/ گردش مالی 134 هزار میلیارد تومانی صنعت دام، طیور و آبزیان

استاندار گلستان گفت: انتظار ما از سازمان دامپزشکی توجه ویژه در تخصیص اعتبارات به استان گلستان است چرا که در واقع این استان جایگاه وزارت جهاد کشاورزی محسوب می‌شود.

سید مناف هاشمی در دیدار با علیرضا رفیعی‌پور رئیس سازمان دامپزشکی با اشاره به جایگاه گلستان در مسائل دامپروری و کشاورزی، اظهار کرد: ارتقا سهم استان در صنعت دام و طیور کشور سرعت پیشرفت، رشد و توسعه گلستان را افزایش می‌دهد.
وی تصریح کرد: بخش خصوصی می‌تواند نقش بسزایی در توسعه بیمارستان‌های دامپزشکی داشته باشد.
استاندار گلستان افزود: انتظار ما از سازمان دامپزشکی کشور توجه ویژه در تخصیص اعتبارات به استان گلستان است چرا که در واقع این استان جایگاه وزارت جهاد کشاورزی محسوب می‌شود.
 * ظرفیت‌های گلستان در زمینه تولیدات دامی و طیور بالاست/ بخشی از واحد مرغداری گوشتی غیرفعال گلستان باید دوباره به چرخه تولید باز گردند
همچنین در این دیدار رئیس سازمان دامپزشکی، وزارت جهاد کشاورزی را به دلیل ارتباط مستقیم با غذای مردم، وزارتی حاکمیتی و امنیتی دانست و گفت: در ایران نیز همچون بسیاری از کشورهای توسعه یافته کلید بازار و تجارت در اختیار بخش دامپزشکی و وزارت جهاد کشاورزی است.
علیرضا رفیعی‌پور افزود: ظرفیت‌های گلستان در زمینه تولیدات دامی و طیور بالاست به طوری که این استان 13 درصد از گردش مالی 134 هزار میلیارد تومانی صنعت دام، طیور و آبزیان کشور را در اختیار دارد.
وی خاطرنشان کرد: گلستان 900 واحد مرغداری گوشتی دارد که بخشی از آن غیرفعال شده و باید دوباره به چرخه تولید باز گردند.
رئیس سازمان دامپزشکی یادآور شد: گلستان دارای 57 واحد مرغ مادر و تولیدکننده جوجه یک روزه است که نقش ویژه‌ای در صنعت طیور کشور دارد.
رفیعی‌پور تصریح کرد: سازمان دامپزشکی آمادگی هرگونه همکاری با استان گلستان را دارد و تلاش می‌کنیم در تخصیص بودجه نگاه ویژه‌ای به گلستان صورت پذیرد.
لازم به ذکر است سالانه 180 هزار تن گوشت مرغ در گلستان تولید می‌شود که 50 هزار تن در استان و مابقی به دیگر استان‌های کشور و همچنین دیگر کشورها صادر می شود به طوری که 25 درصد صادرات مرغ کشور از محصولات گلستان است.
گفتنی است در گلستان 76 درمانگاه برای دام بزرگ و پنج بیمارستان دامپزشکی در گرگان در حال فعالیت هستند. / پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گلستان

(یکشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۶) ۱۲:۴۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها