یکشنبه / ۱۴ آبان ۱۳۹۶ / ۱۰:۵۶
سرویس : صنایع و خدمات چاپ و بسته بندی
کد خبر : ۷۴۱۹۱
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس صنایع و خدمات چاپ و بسته بندی
یک مقام بانکی اعلام کرد؛

پرداخت۴هزار میلیارد تومان تسهیلات برای توسعه مکانیزاسیون کشاورزی

بانک کشاورزی ظرف چهار سال اخیر ۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای خرید و توسعه مکانیزاسیون کشاورزی به بخش خصوصی پرداخت کرده و امسال نیز حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان به این حوزه اختصاص خواهد یافت.

مدیر عامل بانک کشاورزی با بیان اینکه این بانک ظرف چهار سال اخیر ۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای خرید و توسعه مکانیزاسیون کشاورزی به بخش خصوصی پرداخت کرده و امسال نیز حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان به این حوزه اختصاص خواهد یافت، افزود: پرداخت تسهیلات ظرف چهار سال گذشته موجب رونق کارخانه های کمباین سازی، تراکتور سازی، ادوات سازی و تجهیزات مکانیزه برای مرغداری و دامداری ها شده است.
مرتضی شهید زاده اظهار داشت: اولویت ما برای پرداخت تسهیلات به بخش کشاورزی بر اساس برنامه های دولت و طرح های وزارت جهاد کشاورزی در چارچوب اقتصاد مقاومتی است که شامل پروژه هایی مانند توسعه گلخانه ها، توسعه مکانیزاسیون و پرورش ماهی در قفس است.
وی تصریح کرد: در این راستا ما سال گذشته با امکاناتی که از صندوق توسعه ملی دریافت کرده و تلفیق آن با منابع بانک کشاورزی برای احداث ۱۸۰۰ هکتار گلخانه تسهیلات مصوب کردیم که بخش عمده آن پرداخت شده و حدود ۱۲۰۰ هکتار گلخانه نیز راه اندازی و به مرحله تولید و صادرات رسیده اند.
شهید زاده ادامه داد: سال گذشته ما همچنین تسهیلات مربوط به طرح پرورش ماهی در قفس را در حدود ۲۰ هزار تن مصوب کردیم و امسال این تسهیلات را برای تولید ۵۰ هزار تن پرورش ماهی در قفس تخصیص خواهیم داد.
وی درباره حمایت این بانک از صندوق بیمه کشاورزی گفت: با توجه به برنامه دولت و مصوب مجمع پیش بینی می کنیم امسال ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای حمایت از بیمه کشاورزی تخصیص دهیم.
شهید زاده افزود: بانک کشاورزی از سال های گذشته تا کنون در کنای صندوق بیمه کشاورزی بوده و هر زمان که این صندوق منابع مالی نیاز داشته با مصوبه دولت این منابع را در اختیار گذاشته ایم.
وی اظهار داشت: در زمینه صنایع تبدیلی و تکمیلی، پروزه هایی که در زنجیره تولید قرار دارند و مورد تایید وزارت جهاد کشاورزی هستند به طور کامل پشتیبانی می کنیم.‌ / وزارت جهاد کشاورزی

(یکشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۶) ۱۰:۵۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها