شنبه / ۱۳ آبان ۱۳۹۶ / ۱۲:۰۱
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۷۴۱۷۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
رئیس اداره تشخیص و درمان اداره‌کل دامپزشکی قزوین مطرح کرد

ثبت مستمر GIS نتایج آزمایشات طیور در قزوین

رئیس اداره تشخیص و درمان اداره‌کل دامپزشکی استان قزوین گفت: استفاده از سیستم GIS در ثبت نتایج آزمایشگاهی با هدف گردآوری اطلاعات مفید و دقیق واحدهای اپیدمیولوژیک است.

ثوره جلیل‌ابراهیم  قزوین اظهار داشت: باتوجه به گسترش و یکسان‌سازی سامانه GIS تمام نتایج سرولوژیکی، میکروبی طیور در این سیستم به صورت آنلاین و روزانه ثبت و ارسال می‌شود.
وی تصریح کرد: سیستم GIS مجموعه‌ای از نرم‌افزارها، سخت‌افزارها، داده‌ها و افراد کارآمدی است که می‌توان داده‌هایی شامل واکسیناسیون، مراقبت، درمان، پایش بیماری‌ها را پردازش، آنالیز، تجزیه و تحلیل کرد.
رئیس اداره تشخیص و درمان اداره‌کل دامپزشکی استان قزوین اضافه کرد: فعال شدن سامانه GIS دام، طیور و آبزیان کشور می‌تواند موجب جمع‌آوری دقیق و صحیح اطلاعات بهداشتی، مدیریتی، فنی و پرورشی واحدهای دامی، طیور و آبزیان شود.
جلیل‌ابراهیم عنوان کرد: استفاده از سیستم GIS سرعت تجزیه و تحلیل را افزایش داده و در نهایت امکان تصمیم‌گیری مناسب را فراهم می‌کند و می‌توان در کوتاه‌ترین مدت بیماری‌های دامی و مشترک بین انسان و دام را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و پیشگیری، کنترل و یا ریشه‌کن کرد. /فارس

(شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۶) ۱۲:۰۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها