شنبه / ۱۳ آبان ۱۳۹۶ / ۰۸:۵۲
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۷۴۱۵۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
مدیرکل شیلات استان بوشهر:

پروژه‌های پرورش ماهی در قفس استان بوشهر به ظرفیت ۳۰۰۰ تن آماده بهره‌برداری است

مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: تاکنون ۷ پروانه و مجوز تاسیس پرورش ماهی در قفس در استان بوشهر صادر شده که ۴ طرح آن به ظرفیت ۳۰۰۰ تن آماده بهره‌برداری است.

عباسعلی زنده‌بودی با بیان اینکه پرورش آبزیان یکی از برنامه‌های مهم استان بوشهر براساس ظرفیت‌ها است اظهار داشت: پرورش ماهی در قفس و میگو از مهم‌ترین سیاست‌های تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است که در این راستا برنامه آن تدوین شده است.
وی اجرای پرورش میگو در اراضی ساحلی استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و تاکید کرد: در این عرصه بیش از 4 هزار و 400 هکتار از اراضی ساحلی تحت پوشش پرورش میگو قرار گرفت که تولید این آبزی امسال نسبت به سال گذشته افزایش یافت.
مدیرکل شیلات استان بوشهر از پرورش ماهی در قفس در آبهای خلیج فارس این استان خبرداد و گفت: بر اساس سیاست‌های اقتصاد مقامتی، پرورش ماهی در قفس مورد توجه و در اولویت برنامه‌ها قرار دارد که سرمایه‌گذاران در این عرصه حضوری فعال دارند.
زنده‌بودی با بیان اینکه مجوز تاسیس به ظرفیت 10 هزار تن طرح پرورش ماهی درقفس در استان بوشهر صادر شده است خاطر نشان کرد: تاکنون 7 پروانه و مجوز تاسیس پرورش ماهی در قفس در استان بوشهر به ظرفیت 10 هزار تن صادر شده که 4 طرح آن به ظرفیت 3 هزار تن آماده بهره‌برداری است.
وی، توسعه صنایع فرآوری آبزیان را مورد اشاره قرار داد و افزود: برای حضور در بازارهای بین‌المللی نیاز به فرآوری و عمل‌آوری آبزیان است که در این راستا کارخانه‌های فرآوری در مناطق ساحلی استان بوشهر ایجاد شده است. /تسنیم


(شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۶) ۰۸:۵۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها