چهارشنبه / ۱۰ آبان ۱۳۹۶ / ۱۰:۴۲
سرویس : چاشنی، ادویه ها و کنسرو غیرگوشتی
کد خبر : ۷۴۱۱۴
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس چاشنی، ادویه ها و کنسرو غیرگوشتی

تولید شکر به یک میلیون و ۷۰۰ هزارتن می‌رسد

مجری طرح چغندر قند و شکر وزارت جهاد کشاورزی گفت: پیش بینی می‌شود امسال حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن شکر در کشور تولید شود.

علیرضا یزدانی مجری طرح چغند قند و شکر با اشاره به آخرین وضعیت تولید شکر اظهار کرد: براساس برآوردها امسال تولید شکر نسبت به سال گذشته ۱۰۰ هزار تن افزایش خواهد یافت.

وی با بیان این که کشت پاییزه چغندر قند از سیاست های مهم وزارت جهاد کشاورزی در راستای استفاده از آب سبز و یا آب باران است، افزود: در پاییز امسال نزدیک به ۱۷ هزار هکتار به کشت چغندر اختصاص خواهد یافت.

یزدانی با تاکید بر این که توسعه کشت بهاره چغندر قند به علت کم آبی در دستور کار قرار ندارد،  گفت: امسال پیش بینی می شود که  از مجموع کشت پاییزه و بهاره بیش از هفت میلیون تن چغندرقند تولید شود که در صورت تحقق به رکورد جدیدی دست خواهیم یافت.

وی میزان تولید چغندرقند در سال گذشته را شش میلیون تن عنوان کرد.

مجری طرح چغندر قند و شکر معاونت امور زراعت در مورد کشت بهاره گفت: در کشت بهاره این محصول بیشتر موضوع بهره وری آب با روش های به زراعی، کشت نشایی و توسعه سیستم های نوین آبیاری دنبال می شود.

به گفته این مقام مسوول تا کنون سه میلیون و ۳۰۰ هزار تن چغندرقند بهاره تحویل کارخانجات قند شده است.

یزدانی با اشاره به آخرین وضعیت کشت پاییزه بیان کرد: امسال در ۱۲ استان کشور، کشت پاییزه چغندرقند انجام می شود و بهترین سهم کشت مربوط به استان خوزستان می باشد.

وی با بیان این که تاکنون در سطح ۱۷ هزار هکتار اراضی با کارخانجات قند قرار داد بسته شده است، گفت: تاکنون عملیات کشت پاییزه در ۱۴ هزار هکتار اراضی انجام شده است.
(چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۶) ۱۰:۴۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها