چهارشنبه / ۱۰ آبان ۱۳۹۶ / ۱۰:۱۹
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۷۴۱۰۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
مدیرکل شیلات مازندران:

روند نزولی ذخایر ماهیان خاویاری در شمال نگران‌کننده است

مدیرکل شیلات مازندران با تأکید بر تقویت تولید ماهیان خاویاری در خطه شمال گفت: روند نزولی ذخایر ماهیان خاویاری در شمال نگران‌کننده است.

حسین‌علی رستمی با یادآوری تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر حفاظت و بهره‌برداری صحیح و درست از دو منابع جنگل و دریا به اهمیت شیلاتی دریا از لحاظ تأمین پروتئین، ایجاد شغل و درآمداز محل فعالیت‌های صید و بهره‌برداری آبزیان دریای خزر اشاره کرد.
وی افزود: علاوه بر ماهیان استخوانی، پنج گونه ماهیان خاویاری به‌عنوان ذخایر ژنتیکی یکی از مهم‌ترین منابع درآمدی ایران در بازارهای جهانی بود که متأسفانه در سالهای اخیر روند صید این گونه و سایر آبزیان نزولی بوده که یکی از علت‌های مهم کاهش منابع و ذخایر آبزیان دریا وجود صیادان و قاچاقچیان محصولات شیلاتی بوده که مبارزه با صیادان غیرقانونی عزم همگانی نیروهای امنیتی، انتظامی و یگان‌های حفاظت منابع آبزیان سه استان ساحلی را می‌طلبد.
مدیرکل شیلات مازندران، گردش اقتصادی شیلاتی استان در بخش آبزیان دریا را حدود 800 میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: در حال حاضر استقبال خوبی برای سرمایه‌گذاری در بخش شیلاتی به‌ویژه پرورش ماهی در قفس در استان وجود دارد که امنیت این فعالیت‌های شیلاتی مستلزم ایجاد محیط امن برای سرمایه‌گذاران شیلاتی در دریا است که هدف این نشست هم‌اندیشی تفکرات و نظرات حاضرین است.
حسن خیریان‌پور، معاون استاندار مازندران نیز گفت: سه استان ساحلی دریا از دو نعمت بزرگ جنگل و دریا برخوردار هستند که با برنامه‌ریزی اصولی می‌توان کار کرد و نقش آنها را در سطح کشور ملی و فراملی جلوه داد.
وی افزود: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید و اشتغال، دولت پنج بسته حمایتی را ابلاغ کرد که موضوع توسعه صادرات غیرنفتی یکی از این بسته‌ها بوده که یقیناً صادرات خاویار از جایگاه مهمی برخوردار است. /تسنیم

(چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۶) ۱۰:۱۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها