سه شنبه / ۹ آبان ۱۳۹۶ / ۰۹:۳۱
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۷۴۰۸۱
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی
یادداشت از منصور انصاری

حجتی دلخور از دولت، بالاخره در هیات دولت حضور یافت!

شایعه نبود، خبر صحت داشت، حجتی چند جلسه بود که در هیات دولت شرکت نمی کرد، بهانه ای هم نیاورده بود، سکوت مظلومانه یک وزیر بود که در پشت آن مطالبه پول گندمکاران نهفته بود، پولی که باید سر خرمن پرداخت می شد که بخشی از آن پرداخت نشده بود.

شایعه نبود، خبر صحت داشت، حجتی چند جلسه بود که در هیات دولت شرکت نمی کرد، بهانه ای هم نیاورده بود، سکوت مظلومانه یک وزیر بود که در پشت آن مطالبه پول گندمکاران نهفته بود، پولی که باید سر خرمن پرداخت می شد که بخشی از آن پرداخت نشده بود. فضای خبری هم که «یزدان سیف»، مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی با شور و هیجان ایجاد کرد که «پول گندم کشاورزان نقدی پرداخت خواهد شد»، وزیر را بیشتر در تنگنا قرار داد و به دنبال همین خبرها بود که گندمکاران هم نامه های دسته جمعی تهیه و امضا کردند که «چرا وزیر به وعده هایش عمل نمی کند»؟.

 حجتی هم هر چه بیشتر به سازمان برنامه و بودجه فشار می آورد کمتر نتیجه می گرفت، نمایندگانی هم بودند که خود را در فضای سیاسی موجود به عنوان طرفداران پرو پا قرص کشاورزان از طریق رسانه ها معرفی می کردند و مرتب می گفتند: « پول گندمکاران را بدهید، چرا نمی دهید، وزیر مقتدر نیست» و ...، خلاصه این شد که حجتی، شاید به عنوان اعتراض، چند جلسه در هیات دولت شرکت نکرد و شاید هم رفت نزد «حافظ شیرازی» که تفألی بزند و ببیند چه کند، تا این که بالاخره دیروز یکشنبه سری به هیات دولت زد، اما می گویند سرسنگین و تقریبا آشفته، از این آشفته بازاری که برای کشاورزی مملکت حاصل شده است؛ یکی بر خلاف قانون، «تنظیم بازار آرد و نانش» را می برد، یکی می گوید چرا فلان محصول کشاورزی را خرید تضمینی نمی کنی، دیگری دنبال این است که بر انتصاباتش اثر بگذارد،...، خلاصه همه به جای اینکه دست کشاورزی را بگیرند، پایش را از زیر می کشند و دنبال کلاهی از این نمد کوچک هستند!

یادمان نرود؛ سال گذشته هم حجتی برای تامین 14 هزار میلیارد تومان پول گندم، کم زحمت نکشید. روبروی دفتر نوبخت بَست نشست و در هیات دولت آنقدر حرص خورد و داد زد که به بیمارستان اعزام شد و بعدها حسادت خیلی ها را نیز برانگیخت که «پول گندم، سهم سلامت را کم کرده است و اولویت با پول سلامت است». تازه این گندمی که پول سلامت را برده و چیزی برای ما نمانده هم تُحفه چندانی نیست، زوارش در رفته و خمیرش ور نمی آید، باید سه برابر نمک زد.

 خلاصه قصد بر این بوده و هست که پول گندم را تبدیل به «آش با جاش» کنند که البته تا حالا نشده است. پس حتما باید، وزارتخانه سال دیگر برای پرداخت پول گندم فکر دیگری کند، اینطوری نمی شود!

منصور انصاری

(سه شنبه ۹ آبان ۱۳۹۶) ۰۹:۳۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها