سه شنبه / ۹ آبان ۱۳۹۶ / ۰۹:۱۹
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۷۴۰۷۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

غذای غیرحلال می تواند موجب بهم ریختگی فکری، روحی و ذهنی شود

رئیس مرکز تحقیقات حلال جمهوری اسلامی ایران گفت: تعریف سازمان جهانی بهداشت از سلامتی طیف وسیعی را شامل می شود اما صاحب‌نظران حوزه سلامت معتقدند روزی غیر حلال می تواند بهم ریختگی فکری، روحی و ذهنی را به همراه داشته باشد.

دکتر بهروز جنت دوشنبه در آئین افتتاحیه گردهمایی تخصصی منطقه‌ای فرآورده های حلال در همدان، افزود: در همین چارچوب مسئولان فنی و ناظران سلامت مواد غذایی باید افزودنی های مشکوک به حلال را با دقت بیشتری رصد و کنترل کنند.
رئیس مرکز تحقیقات حلال ایران، بیان کرد: کنترل میکروبی و شیمیایی آلاینده‌ ها برای جلوگیری از آسیب به افراد جامعه ضروری است.
وی افزود: کنترل ژلاتین در کشورهای اسلامی از اهمیت بالایی برخوردار است و ایران دقیق ترین روش های ژنتیک مولکولی را ایجاد کرده است.
وی بیان کرد: احتمال دارد در هنگام فرآوری، برخی مشکلات بهداشتی به وجود بیاید لذا مسئولان فنی در کنار توجه به خط تولید باید به دانش خود نیز بیافزایند.

***نشان حلال محصولات مظهر امنیت مواد غذایی است
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز در این همایش گفت: نشان حلال بر روی محصولات غذایی تایید کننده امنیت و اطمینان در تولید مواد غذایی است.
سید حبیب‌الله موسوی بهار با بیان اینکه اهمیت موضوع غذا موجب قرار گرفتن واژه امنیت در کنار آن شده است، افزود: در آموزه های دینی و قرآن کریم نیز بر سلامت غذا تاکید شده است چراکه نوع غذا در اخلاق، رفتار، بهره هوشی و نوع تفکر انسان نقش دارد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان، اضافه کرد: صنایع غذایی کشور مکلف به تامین مواد غذای سالم هستند با این وجود شهروندان باید به کیفیت غذای مصرفی توجه داشته باشند.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز بر ضرورت اصلاح الگوهای غذایی به ویژه در جمع های خانوادگی تاکید و اضافه کرد: فرآورده‌های حلال از ایمنی بالایی برخوردارند زیرا قرارگیری واژه حلال کنار فرآورده‌های سلامت محور نشان‌دهنده سلامت آنان است.
دکتر ایرج خدادادی افزود: درج واژه حلال در کشورهای مختلف نشان دهنده سلامت فقهی یک محصول است و اگر غذاهای سالم در سبد خانوارها قرار گیرد شاهد بسیاری از بیماری ها در جامعه نخواهیم بود.
یک استاد حوزه و دانشگاه نیز در این آئین گفت: حوزه غذا و دارو، دانشی است که علاوه بر علوم جدید، علوم دینی نیز به آن راه دارد و در این بستر موضوع حلال دنبال می شود.
حجت السلام صادقی افزود: مسئولان فنی صنایع غذایی، مرزبانان نظام سلامت جمهوری اسلامی ایران هستند و مرزبانی از سلامت مردم مرزبانی شایسته ای است که مسئولان فنی در راس آن قرار دارند.
وی ادامه داد: مسئولان فنی مکلف به رعایت وظایف شرعی شامل کنترل حلال و حرام هستند که این مولفه ها تاثیر زیادی در جسم و روح انسان دارد.
به گزارش ایرنا، در این گردهمایی تقسیم بندی فقهی خوراکی ها و آشامیدنی ها برای حاضران شرح داده شد و یک تن از کارشناسان مرکز ملی تحقیقات حلال جمهوری اسلامی ایران برای مسئولان فنی نحوه صدور گواهی حلال را برای محصولات تولیدی صنایع تولیدی تشریح کرد.
(سه شنبه ۹ آبان ۱۳۹۶) ۰۹:۱۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها