دوشنبه / ۸ آبان ۱۳۹۶ / ۰۹:۵۴
سرویس : صنایع و خدمات چاپ و بسته بندی
کد خبر : ۷۴۰۴۶
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع و خدمات چاپ و بسته بندی
معاون برنامه‌ریزی شرکت شهرک‌های صنعتی فارس خبر داد

آغاز عملیات اجرایی بزرگ‌ترین طرح سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌های صنعتی فارس

معاون برنامه‌ریزی شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از آغاز عملیات اجرایی بزرگ‌ترین طرح سرمایه‌گذاری خارجی در سطح شهرک‌های صنعتی استان فارس خبر داد.

مهران خاکساری با اشاره به آغاز عملیات اجرایی بزرگ‌ترین طرح سرمایه‌گذاری خارجی در سطح شهرک‌های صنعتی فارس، گفت: طرح تولید کربنات کلسیم از ضایعات معادن سنگ و سنگ‌بری‌ها با مشارکت بیش از ۹۵ درصدی سرمایه‌گذاری سوئیسی در شهرک صنعتی سنگ حنای نی‌ریز ایجاد خواهد شد.
وی میزان کل سرمایه‌گذاری این طرح را حدود 34 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: از این میزان حدود 3 میلیون یورو سرمایه‌گذاری ارزی و 20 میلیارد تومان نیز سرمایه‌گذاری ریالی است.
معاون برنامه‌ریزی شرکت شهرک‌های صنعتی فارس تصریح کرد: با بهره‌برداری از این طرح ظرفیت تولید 60 هزار تن کربنات کلسیم که به‌عنوان ماده اولیه در کارخانه‌های تولید کاغذ و سایر صنایع دیگر استفاده می‌شود، فراهم خواهد شد.
خاکساری بابیان اینکه سرمایه‌گذاری خارجی در این طرح از مجهزترین فناوری‌های روز دنیا درزمینه‌ی استحصال کربنات کلسیم از ضایعات سنگ استفاده خواهد کرد، افزود: فاز اول این طرح امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.
وی میزان اشتغال مستقیم در این طرح را حدود 80 نفر اعلام کرد و از اشتغال تعداد زیادی از مردم منطقه به‌صورت غیرمستقیم، با راه‌اندازی این طرح بزرگ خبر داد.
این مقام مسؤول با اشاره به ظرفیت‌های بی‌بدیل شهرستان نی‌ریز در بخش سنگ و معادن سنگ، مطرح کرد: با توجه به اینکه در فرآیند بهره‌برداری از معادن و فرآوری سنگ بخشی از مواد معدنی، به ضایعاتی تبدیل می‌شود که کمتر مورداستفاده قرار می‌گیرد، با راه‌اندازی این طرح، این ضایعات به مواد باارزش افزوده بالا تبدیل می‌شود.
 خاکساری بابیان اینکه ۱۲ هکتار زمین در شهرک صنعتی تنگ حنا به این سرمایه‌گذار اعطاشده و قرارداد آن نیز با سرمایه‌گذار منعقدشده است، گفت: برای حمایت بیشتر از این سرمایه‌گذار ۱۰ درصد تخفیف اولیه در واگذاری زمین اعمال‌شده و در صورت بهره‌برداری طی برنامه زمان‌بندی نیز ۱۰ درصد تخفیف دیگر اعطا خواهد شد. / روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی فارس

(دوشنبه ۸ آبان ۱۳۹۶) ۰۹:۵۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها