دوشنبه / ۸ آبان ۱۳۹۶ / ۰۹:۱۹
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۷۴۰۳۱
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای

چالش های پیش روی کیفیت نان / 15 درصد نانوایان آزادپز کیفیت ندارند

رئیس اتحادیه نان سنگکی ها گفت: در حال حاضر 15 درصد نانوایان آزاد پز کیفیت نان مطلوبی ندارند.

پابرجا رئیس اتحادیه نان سنگکی ها در برنامه گفتگوی 18:30 شبکه خبر در خصوص وضعیت کیفیت نان سنگک گفت : از سال 1393 و با شروع آزاد سازی قیمت نان به صورت 20درصد، شاهد افزایش کیفیت نان بوده ایم به گونه ای که در حال حاضر طبق آمار کیفیت نان سنگگ 91 از 100 است  این در حالی است که  15درصد نانوایان سنگکی آزاد پز کیفیت لازم را ندارند.

وی درباره نظارت بر واحدهای صنفی گفت: ما طرحی را آغاز کردیم که در آن بازرسان ما بر اساس مراجعه و یا شکایات مردم با 13 واحد صنفی برخورد  و آن ها را پلمب کردند و در مرحله دوم طرح که بزودی آغاز خواهد شد تیم های بازرسی را بیشتر کرده و به واحد های صنفی متخلف اخطار داده و در صورت رفع نشدن مشکل، برخورد لازم را انجام می دهیم.

وی ادامه داد: ما 50 سال سیاست های تنبیهی در بخش نان داشتیم که جواب نداده است و نقش اصلی در این میان را مردم با نخریدن نان بی کیفیت ایفا می کنند.

رئیس اتحادیه نان سنگکی ها با اشاره به کیفیت آرد گفت: برای داشتن نان با کیفیت باید آرد مناسب و با کیفیت بالا داشت و در حال حاضر نانوایان سنگکی با آردهای 12 درصد می توانند نان  مناسب پخت  کنند ولی با آرد 7 درصد نمی توان  انتظار پخت نان با کیفیت بالا را داشت.

بر اساس این گزارش درستی عضو اتاق اصناف تهران نیز درباره کیفیت نان گفت: در بخش نان بحران کیفیت نداریم. عدم رعایت وزن چانه نان و استفاده از نمک بیشتر از تخلفات عمده در بخش نان است.

وی افزود: رقابت را باید در این بخش نهادینه کرد.سازمان بازرسی اتاق اصناف که از خود بازررسان اصناف تشکیل شده با متخلفان برخورد لازم را می کند.

درستی درباره نقش اصناف در بهبود کیفیت نان  تصریح کرد: دولت به اصناف اعتماد کرده است و رابطه ای که بین دولت و اتاق اصناف وجود دارد سابقه  نداشته است ضمن اینکه باید اصناف برای بهبود کیفیت خود را به دانش روز مجهز کنند.
(دوشنبه ۸ آبان ۱۳۹۶) ۰۹:۱۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها