یکشنبه / ۷ آبان ۱۳۹۶ / ۰۹:۲۰
سرویس : خشکبار، حبوبات و تنقلات
کد خبر : ۷۴۰۱۰
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس خشکبار، حبوبات و تنقلات

دولت از خرما و نخلداران حمایت کند/ خرید تضمینی سودآور نیست

نماینده شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم حمایت ویژه دولت از نخل‌داران، گفت: ایجاد صنایع تبدیلی خرما و بازار مناسب باید با جدیت دنبال شود.

محمد باقر سعادت در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در ارتباط با مشکلات خرما و نخل‌داران در استان بوشهر اظهار داشت: متاسفانه وزارت جهاد کشاورزی آنگونه که باید و شاید حمایت مناسبی از نخل‌داران ندارد و شاهد تعلل و سهل‌انگاری در این زمینه هستیم.

وی ادامه داد: وزارت کشاورزی با درک مناسب از وضعیت خرما و نخل و کشاورزان فعال در این حوزه باید با یک برنامه‌ریزی مناسب به خرما کمک کند و برای حل مشکات و کمک به کشاورزان وارد عمل شود.

نماینده شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: خرما یک محصول استراتژیک و یک غذای کامل است که با توجه به اهمیت غذایی ان باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

نرخ خرید خرما پائین است

وی با بیان اینکه خرما با قیمت پائینی از کشاورز خریداری می‌شود، تصریح کرد: قیمت تولید و فروش خرما تفاوت چندانی با هم ندارند و در برخی سال‌ها نیز شاهدیم که کشاورزان با فروش محصول خود متضرر می‌شوند.

سعادت با تاکید بر اینکه کشاورز و نخل داران باید حمایت جدی شوند، اضافه کرد: دولت باید برای ایجاد صنایع تبدیلی و فرآوری خرما وارد عمل شود و همچنین با بازاریابی مناسب و ایجاد بازارهای بین‌المللی زمینه توسعه صادرات آن را فراهم سازد.

خرید تضمینی سودآور نیست

وی در ارتباط با قیمت تضمینی خرما نیز بیان کرد: پیگیری‌های متعددی را در زمینه خرید تضمینی خرما داشته‌ایم ولی انتظار داریم خرما با قیمتی از کشاورزان خریداری شود که منفعتی برای آنها داشته باشد.

نماینده شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قیمت تعیین شده برای خرید تضمینی خرما فقط یک مسکن برای کشاورزان است، تصریح کرد: خرما باید با قیمتی از نخل‌داران خریداری شود که برای آنها سودآور باشد./ مهر
(یکشنبه ۷ آبان ۱۳۹۶) ۰۹:۲۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها