یکشنبه / ۷ آبان ۱۳۹۶ / ۰۹:۰۷
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۷۳۹۹۹
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فرآورده های لبنی

کاهش 20 درصدی مصرف شیر در زنجان

رئیس اتحادیه خواربار و لبنیات‌فروشان زنجان از کاهش 20 درصدی مصرف شیر در زنجان خبر داد و گفت: کاهش مصرف شیر برای سلامتی جامعه مضر است.

جلیل علی‌محمدی اظهار کرد: در حال حاضر رکود بسیاری در بازار خواربار حاکم است.
وی با اشاره به اینکه طی هفته‌های اخیر افزایش قیمتی در کالاها رخ نداده است، تصریح کرد: البته یک سری از کالاها افزایش 2 تا 3 درصدی داشته است که آن هم امری طبیعی به شمار می‌رود.
رئیس اتحادیه خواربار و لبنیات‌فروشان زنجان با بیان اینکه اخیرا قیمت حبوبات با درصد بسیار کم افزایش یافته است، گفت: همچنین قیمت زعفران نیز یک تا 2درصد افزایش یافته است.
علی‌محمدی با بیان اینکه با وجود عدم افزایش قیمت، فروش تعریف چندانی ندارد و بازار در رکود به سر می‌برد، تصریح کرد: هفته‌ای دو مجوز به علت رکود بازار ابطال می‌شود.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر یک هزار و 150 واحد زیر نظر اتحادیه خواربار و لبنیات‌فروشان فعال است، اضافه کرد: از این تعداد 900 باب فعال است و 250 واحد هیچ فعالیت ندارند.
رئیس اتحادیه خواربار و لبنیات‌فروشان زنجان با بیان اینکه در یکی دو سال اخیر به علت رکود بازار تعداد ابطال مجوز افزایش یافته است، تصریح کرد: در مجموع قریب به 3 هزار نفر در رسته‌های زیر اتحادیه خواربار و لبنیات‌فروشان فعالیت دارند.
علی‌محمدی همچنین به کاهش فروش شیر در زنجان نیز اشاره کرد و گفت: آنچه مسلم است، فروش خوراکی‌هایی که دارای جعبه زرق و برق‌دار است، بیشتر از سیب است.
وی با اشاره به اینکه کودکان نیز تمایل و علاقه بیشتری به خوردن خوراکی‌های دارای جعبه رنگی دارند، بیان کرد: از همین رو شیر فروش زیادی ندارد.
رئیس اتحادیه خواربار و لبنیات‌فروشان زنجان با اشاره به کاهش 15 تا 20 درصدی فروش شیر در زنجان گفت: این امر بر سلامت افراد در جامعه تاثیر دارد.
وی با تأکید بر اینکه تبلیغات مصرف شیر به ویژه از طریق صدا و سیما تأثیر بسزایی در افزایش مصرف خواهد داشت، گفت: باید در این زمینه مسؤولان اقدامات لازم را انجام دهند. /فارس

(یکشنبه ۷ آبان ۱۳۹۶) ۰۹:۰۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها