سه شنبه / ۲ آبان ۱۳۹۶ / ۰۹:۴۸
سرویس : نمایشگاه ، همایش و جشنواره ها و ...
کد خبر : ۷۳۸۹۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس نمایشگاه ، همایش و جشنواره ها و ...

۴۰ کشور در دومین نمایشگاه اکسپو ایران حضور می‌یابند

سخنگوی ستاد برگزاری نمایشگاه اکسپو 2017 ایران گفت: در دومین نمایشگاه توانمندی‌ صادراتی جمهوری اسلامی ایران 500 بنگاه اقتصادی فعال و صادرکننده برتر و حدود 500 بازرگان و فعال حوزه تجارت از 40 کشور دنیا حضور خواهند داشت.

علیرضا چناری در نشست خبری نمایشگاه اکسپو 2017 ایران گفت: دومین نمایشگاه توانمندی‌ صادراتی جمهوری اسلامی ایران با بهره‌مندی از فضای پسابرجام و با هدف توسعه صادرات غیرنفتی و تسهیل در عرضه تولیدات ایرانی به تجار خارجی به عنوان گامی اجرایی جهت اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی عمل خواهد کرد.

سخنگوی ستاد برگزاری نمایشگاه اکسپو 2017 افزود: در این نمایشگاه بیش از 500 بنگاه اقتصادی فعال و صادرکننده برتر کشور در قاب 12 گروه کالایی حضور دارند و حدود 500 بازرگان و فعال حوزه تجارت از بیش از 40 کشور دنیا شامل آلمان، آذربایجان، افغانستان، الجزایر، پاکستان، تاجیکستان، ترکیه، سوریه، عمان و ... از تولیدات ساخت ایران بازدید می‌کنند.

چناری اظهار داشت: امسال بحث دانش‌افزایی هم در کنار برگزاری نمایشگاه مطرح است و پنل‌های تخصصی با حضور استادان تراز اول کشور به عنوان سخنران حضور خواهند داشت.

وی افزود: دستاورد برگزاری نخستین دوره ایران اکسپو در سال 1392 نیز منجر به انعقاد قرارداد‌ها و تفاهم‌نامه‌های متعدد تجاری میان صادرکنندگان ایرانی و تجار خارجی بوده است.

وی افزود: در روز دوم  این نمایشگاه همچنین همایش‌ فرصت‌ها و چالش‌های اقتصادی و صادراتی ایران و روسیه برگزار می‌شود.

* 2 استراتژی برگزاری نمایشگاه‌ها

سید محمد‌حسین سیدی مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب در این ادامه این نشست در پاسخ به این سوال که آیا خارج شدن نمایشگاه اکسپو از سایت نمایشگاه بین‌المللی آسیبی به نمایشگاه می‌زند؟ گفت: بعضی از نمایشگاه‌ها مثل نمایشگاه کتاب ثبت بین‌المللی شده‌اند و تاریخ میلادی برای آن تعیین شده که برگزاری این گونه نمایشگاه‌ها حتما باید براساس تاریخ میلادی باشد.

وی با بیا اینکه در برگزاری نمایشگاه‌ها دو موضوع را دنبال می‌کنیم اظهار داشت: اول اینکه استراتژی ما ثبت بین‌المللی نمایشگاه‌ها است که متاسفانه تعداد آنها در کشور زیاد نیست  و جابه‌جایی مکان برگزاری نمایشگاهی که ثبت بین‌المللی نشده مشکلی ندارد.

مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب با بیان اینکه تقویم بلند مدت برگزاری نمایشگاه‌ها با زمان و مکان مشخص در کشور کم است، گفت: استراتژی دوم ما در برگزاری نمایشگاه این است که در صدد هستیم تا به سمت داشتن تقویم بلند مدت نمایشگاهی حرکت کنیم .

وی افزود: ثبت زمان و مکان مشخص برای برگزاری نمایشگاه قطعا تأثیر زیادی در جذب شرکت‌کنندگان دارد زیرا افراد و شرکت‌هایی هستند که می‌خواهند هر ساله در یک زمان، مکان، نقطه مشخص و نمایشگاه مشخص حضور داشته باشند.

وی افزود: تفاوت کشورهای توسعه یافته و توسعه نیافته در برگزاری نمایشگاه‌ها این است است که آیتم‌های نمایشگاهی در کشورهای توسعه یافته از جمله مکان، زمان ثابت است و در کشورهای توسعه نیافته ثابت نیست.

این نمایشگاه 9 تا 12 آبان ماه در نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب برگزار و از ساعت 9.30 تا 17 آماده بازدید علاقمندان است.
(سه شنبه ۲ آبان ۱۳۹۶) ۰۹:۴۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها