سه شنبه / ۲ آبان ۱۳۹۶ / ۰۹:۲۱
سرویس : چاشنی، ادویه ها و کنسرو غیرگوشتی
کد خبر : ۷۳۸۸۷
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس چاشنی، ادویه ها و کنسرو غیرگوشتی
معاون اداره کل نظارت بر امور غذایی سازمان غذا و دارو:

فقط "آبلیموطبیعی" مجوز "آبلیمو طبیعی" می‌گیرد

معاون اداره کل نظارت بر امور غذایی سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه برخی صحبتهای وی درباره سلامت آبلیموها که بصورت گفتگوی رادیویی بوده است در تنظیم مکتوب بصورت ناقص منتشر شده است گفت: برای واحدهایی از تولید کنندگان آبلیمو پروانه ساخت تحت عنوان "آبلیمو طبیعی" صادر می شود که از ویژگی های آن برخوردار باشند

معاون اداره کل نظارت بر امور غذایی سازمان غذا و دارو  با اشاره به اینکه برخی صحبتهای وی درباره سلامت آبلیموها که بصورت  گفتگوی رادیویی بوده است  در تنظیم مکتوب  بصورت  ناقص  منتشر شده است به ایفدانا گفت: برای اطمینان از رسیدن محصول سالم به دست مصرف کننده، همه واحدهای تولید کننده آبلیمو نیز همانند سایر فراورده ها موظف هستند بر اساس  ضوابط سازمان غذا ودارو و تحت نظارت مسوول فنی و واحدهای تابعه معاونتهای غذا و دارو اقدام نمایند.
مهندس سمیره صباح درباره چگونگی فرآیند تولید مواد غذایی و نظارت بر آن افزود:  پس از کسب پروانه ساخت  توسط تولیدکنندگان از سازمان غذا و دارو و اعلام تمام فرمالاسیون مواد کارشناسان فنی سازمان و معاونتهای غذا و دارو رصد می کنند که نام دقیق تمام مواد افزودنی و به کار رفته در فراورده نهایی، روی برچسب محصولات، بطور دقیق درج شود.
وی با تاکید بر جایگاه مهم مسئول فنی اضافه کرد: وظیفه اوست که مشخص کند در خط تولید دقیقا چه مواد افزودنی و در چه حدی استفاده شود.
معاون اداره کل نظارت بر امور غذایی سازمان غذا و دارو  درباره علت درج مواد افزودنی روی برچسب محصولات تصریح کرد: ممکن است برخی از مواد برای مصرف کنندگان حساسیت و آلرژی ایجاد کنند ضمن آنکه برای آگاهی از میزان و ضابطه مند  بودن مواد افزودنی اصولا الزام  وجود دارد که مواد افزودنی روی برچسب محصولات دیده شود.
وی  در پایان  به عنوان  درج شده "طبیعی"  بر روی  آبلیموها هم اشاره کرد و گفت: آبلیموها اشاره کرد و گفت: برای  واحدهایی از  تولید کنندگان آبلیمو پروانه ساخت تحت عنوان "آبلیمو طبیعی" صادر می شود که از ویژگی های آن برخوردار باشند در غیراینصورت با آنهایی که تخلف کرده باشند برخورد قانونی بعمل می آید. / IFDANA
(سه شنبه ۲ آبان ۱۳۹۶) ۰۹:۲۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها