سه شنبه / ۲ آبان ۱۳۹۶ / ۰۹:۲۵
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۷۳۸۸۵
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
استاندار قیزیل اوردای قزاقستان خبرداد

تبادل تجاری گوسفند و مرکبات میان مازندران و قزاقستان

استاندار قیزیل اوردای قزاقستان گفت: در نظر داریم 10 هزار راس گوسفند به مازندران صادر و در عوض مرکبات از مازندران وارد کنیم.

به گزارش فودنا،  کرشر بایف بیک زاده در نشست با فعالان اقتصادی مازندران با بیان اینکه برای همکاری با ایران همیشه علاقمند بوده ام، اظهار کرد: قزاقستان از لحاظ وضعیت اقتصادی و اجتماعی بین کشورهای cis حرف اول را می زند .
با بیان اینکه در 26 سال گذشته 85 درصد سرمایه گذاری خارجی آسیای میانه، متمرکز در قزاقستان بوده است، اظهار کرد: در مساحت 226 هزار کیلومتری استان قیزیل اوردا تمامی عناصر جدول مندلیف به صورت معدنی وجود دارد حتی منابع نفتی و گازی نیز در این استان موجود است .
وی در ادامه افزود: 34 شهر قدیمی قزاقستان در مسیر جاده قدیمی ابریشم قرار دارند که نشان از علاقمندی مردم قزاقزستان به کسب و کار و تجارت است .
استاندار قیزیل اوردای قزاقستان در باره رشد این استان گفت: در 5 سال گذشته صنایع در قیزیل اوردا رشد 4 برابری داشته اند همچنین ساختمان سازی نیز سه برابر رشد پیدا کرده، از لحاظ ظریب اقتصادی نیز قیزل اوردا جایگاه پنجم را در بین 16 استان کشور قزاقستان دارد .
بایف با بیان اینکه 97 درصد از دانش آموزان متوسطه استان قیزل اوردا راه یافته به مراکز دانشگاهی است و تصریح کرد: سطح روابط اقتصادی بین ایران و قزاقستان کمتر از 5 میلیارد دلار نیست و رفع مشکلات سیاسی یقینا در افزایش این مقدار تاثیرگذار خواهد بود .
وی با ستایش از سیاست های ایران در برابر تحریم ها اظهار کرد: ایران با وجود تحریم های سنگین سال ها است که توانسته روی پای خود بیاستد این نشان از روحیه بالای ملی ایرانیان دارد، مردم و ملت قزاقستان به فرهنگ و تمدن کهن ایرانیان احترام می گذارند .
استاندار قیزیل اوردای قزاقستان از آمادگی این کشور در صادرات یک میلیون و 500 هزار تنی برنج به ایران خبر داد و اظهار کرد: در نظر داریم 10 هزار راس گوسفند به مازندران صادر و در عوض مرکبات از مازندران وارد کنیم.
وی با بیان اینکه برای حل هرگونه مشکل پیش روی سرمایه گذاری فعالان اقنصادی مازندران در قیزیل اوردا، شخصا ورود می کند، اظهار کرد: هر فعال اقتصادی که در قزاقستان سرمایه گذاری کند، 30 درصد از حجم کل سرمایه هزینه شده توسط دولت به او بازگردانده می شود .

(سه شنبه ۲ آبان ۱۳۹۶) ۰۹:۲۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها