دوشنبه / ۱ آبان ۱۳۹۶ / ۱۰:۱۴
سرویس : خدمات بازرگانی و حمل و نقل
کد خبر : ۷۳۸۶۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس خدمات بازرگانی و حمل و نقل

تعداد رایزنان بازرگانی ایران به 50 نفر افزایش می یابد

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: بر اساس مصوبه هیات وزیران، ایران باید در 50 کشور هدف با نگاه توسعه صادرات غیرنفتی رایزن بازرگانی داشته باشد و از این رو تعداد این رایزنان در آینده به 50 نفر افزایش می یابد.

«مجتبی خسروتاج» امروز (دوشنبه) در نشست مشترک رایزنان بازرگانی ایران با تجار و فعالان بخش خصوصی در محل نمایشگاه بین المللی تهران از رایزنان بازرگانی ایران به عنوان دیده بانان تحقق اقتصاد مقاومتی یاد کرد و افزود: اکنون 20 رایزن بازرگانی از ایران در کشورهای هدف صادراتی حضور دارند.
رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران تصریح کرد: نخستین و مهمترین وظیفه این افراد، افزایش حضور بنگاه ها و شرکت های ایرانی در آن کشورهاست زیرا توسعه صادرات بدون حضور در بازارهای بین المللی، بدون مراوده با خریداران و بدون ایجاد اعتماد در آنان میسر نیست.
خسروتاج با اشاره به برگزاری نشست امروز، افزود: رایزنان در نشست رو در رو با فعالان اقتصادی و تجاری با خواسته های بازرگانان و تجار آشنا خواهند شد و در ادامه از این نمایندگان ایران در سایر کشورها گزارشی خواهیم خواست تا بدانیم چقدر می توانیم به نیازها و خواسته های تجار جامه عمل ببخشیم.
وی ابراز امیدواری کرد که با اطلاع از طیف خواسته های تجار و بازرگانان و دسته بندی آنها، متناسب با آنها به تامین منابع مالی از سازمان برنامه و بودجه بپردازیم.
(دوشنبه ۱ آبان ۱۳۹۶) ۱۰:۱۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها