یکشنبه / ۳۰ مهر ۱۳۹۶ / ۱۸:۴۴
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۷۳۸۴۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
نماینده خوزستان در شورای مرکزی خانه کشاورز:

ضرورت راه اندازی طرح «هر خانه یک شغل» در روستاهای خوزستان/عدم خرید تضمینی محصول کشاورزان سبب فروش محصول به دلالان شده است

نماینده خوزستان در شورای مرکزی خانه کشاورز گفت: اگر طرح اشتغالزایی «هر خانه یک شغل» در روستاهای استان راه بیفتد می‌تواند کشاورزی خوزستان را رونق ببخشد.

سید فاضل شرفی با اشاره به طرح‌های اشتغالزایی در خانه‌های روستایی مانند پرورش مرغ، گلخانه، گاوداری، شیلات، گلیم بافی و ... اظهار کرد:  اگر طرح اشتغالزایی «هر خانه یک شغل» در روستاهای استان راه بیفتد می‌تواند کشاورزی خوزستان را رونق ببخشد.
وی با بیان اینکه این طرح به منظور تحقق اقتصاد مقاومتی در روستاها است، تصریح کرد: با اجرای این طرح زمینه ایجاد اشتغال در روستاها فراهم‌شده و مانع مهاجرت روستائیان به شهرها خواهد شد.
 نماینده خوزستان در شورای مرکزی خانه کشاورز تاکید کرد: متولیان باید برای اجرای این طرح از روستاییان حمایت کنند و تسهیلات لازم را در اختیار کشاورزان و روستاییان قرار دهند.
شرفی متذکر شد: باید در روستاها زمینه اشتغال فراهم شود، و برای تحقق این مهم حمایت از تولید یکی از ضروریات است.
وی در تبیین برخی مشکلات پیش روی کشاورزان استان بیان کرد:  بالا رفتن هزینه‌های تولید در بخش کشاورزی یکی از مشکلات کشاورزان است، به گونه‌ای که این موضوع باعث شده تا کار کشاورزی برای کشاورزان اقتصادی نبوده،  و سود زیادی برای این قشر سختکوش نداشته باشد.
 شرفی یاد آور شد: کشاورزان انتظار دارند،  متناسب با افزایش هزینه‌های تولید، قیمت خرید محصولات کشاورزی نیز افزایش پیدا کند تا به سود منطقی برسند.
وی با بیان اینکه  فروش محصولات کشاورزی نیز از دیگر مشکلات کشاورزان است، توضیح داد: در حال حاظر به جز محصول گندم که خرید آن تضمینی است،  سایر محصولات کشاورزی به شکل تضمینی خریداری نمی‌شوند، و همین موضوع سبب شده است،  تا در بسیاری موارد کشاورزان مجبور شوند، محصول تولیدی خود که با سختی‌های زیادی تولید شده را به دلال و با قیمتی پایین تر از نرخ واقعی به فروش برسانند.
شرفی یکی از راههای رونق تولید در بخش کشاورزی استان را ایجاد و توسعه صنایع تبدیلی، تکمیلی و نگهدارنده برشمرد و گفت: کشاورزی در حال حاضر برای کشاورزان سود زیادی ندارد و همین موضوع باعث می‌شود، تا کشاورزان انگیزه کشت و کار برای سالهای آینده را نداشته باشند.
نماینده خوزستان در شورای مرکزی خانه کشاورز در پایان با  تاکید بر سنتی بودن کشاورزی در استان یاد آور شد: کشاورزان اگر بدنبال افزایش تولید و درآمد خود هستند باید بدنبال مکانیزه شدن بروند، بانکها و متولیان بخش کشاورزی نیز باید در این خصوص حمایت‌های لازم را از کشاورزان داشته باشند، و در جهت افزایش حمایت از کشاورز و پیشرفت و ارتقای تولید، تسهیلاتی را برای کشاورزان در نظر بگیرند. /فارس

(یکشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۶) ۱۸:۴۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها