یکشنبه / ۳۰ مهر ۱۳۹۶ / ۰۹:۵۱
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۷۳۸۳۴
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای

تولید گندم کشور تا افق ۱۴۰۴ به حدود ۱۴ میلیون تن خواهد رسید

مجری طرح گندم کشور گفت: براساس برآوردهای انجام شده میزان تولید گندم درکشورمان تا افق ۱۴۰۴ به ۱۴ میلیون تن خواهد رسید.

اسماعیل اسفندیاری پور مجری طرح گندم کشور در حاشیه جلسه کمیته فنی گندم استان کردستان درجمع خبرنگاران استان در سنندج اظهار کرد: تاکنون ۷۵ درصد بهای خرید تضمینی گندم در کشور به حساب کشاورزان واریز شده و ۲۵ درصد باقی‌مانده هم در صورت تأمین اعتبار لازم پرداخت می شود.
وی عنوان کرد: ۸۵ درصد بهای گندم خریداری شده از کشاورزان استان به آن‌ها پرداخت شده و این نشان از توجه دولت به گندمکاران این استان است.
وی اظهارداشت: برنامه ۱۰ ساله تولید گندم تا افق ۱۴۰۴ درکشورمان تهیه و تنظیم شده و براین اساس برآورد شده میزان تولید گندم به ۱۴ میلیون تن برسد.
مجری طرح گندم کشور ادامه داد: در سال ۹۱ ایران یکی از بزرگترین واردکنندگان گندم بود و با تلاش‌ها و اقدامات انجام شده در سال ۹۵ و ۹۶ موفق به تأمین نیاز کشور و حتی بیش ازآن شدیم.
اسفندیاری پور میزان خرید گندم در سال جاری را ۹ میلیون تن ذکر و اضافه کرد: سالانه ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تن گندم برای مصرف نانوایی در کشورمان نیاز است.
وی با اشاره به اینکه کشت گندم در مشور از اواخر شهریور آغاز و تا پایان آذرماه ادامه دارد، افزود: در چهار اقلیم موجود در کشورمان تاکنون ۲ میلیون هکتار به زیر کشت گندم رفته به عبارتی ۳۳ درصد از برنامه کشت این محصول محقق شده است.
وی ادامه داد: برنامه ابلاغی به کردستان کشت گندم در ۵۳۰ هزار هکتار از اراضی آن است که تاکنون ۴۱۰ هزار هکتار آن به کشت این محصول اختصاص یافته است. /ایلنا

(یکشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۶) ۰۹:۵۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها