یکشنبه / ۳۰ مهر ۱۳۹۶ / ۰۹:۴۸
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۷۳۸۳۱
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

حشرات خوراکی وارد فهرست غذایی ایتالیایی ها می شوند

حشرات کامل خوراکی از زمستان امسال بر اساس مقررات جدید اتحادیه اروپا درباره «غذاهای نوین»، وارد فهرست غذایی ایتالیایی ها خواهند شد.

روزنامه  ایل مساجرو  نوشت: اتحادیه کشاورزی ایتالیا اعلام کرد که مقررات جدید اتحادیه اروپا در باره 'غذاهای نوین' از روز اول ژانویه 2018 (11 دی ماه) به اجرا گذاشته می شود و حشرات کامل به عنوان غذاهای جدید و تولیدات سنتی کشورهای سوم، به رسمیت شناخته شده و بدین صورت تولید، فروش و مصرف آن در ایتالیا نیز آغاز خواهد شد.
بر اساس داده های اتحادیه کشاورزی، 54 درصد از مردم ایتالیا مخالف این مدل جدید غذایی هستند و آن را در تضاد با فرهنگ غذایی کشور محسوب می کنند در حالی که 24 درصد از مردم بی تفاوت و 16 درصد نیز موافق این طرح است.
بر اساس تحقیقات انجام شده توسط دانشگاه علوم غذایی 'پولنتزو' و آزمایش بر روی داوطلبان، شمار افرادی که حاضر به خوردن حشرات کامل هستند، بسیار کم است درحالی مردم آمادگی بیشتری برای مصرف فرآورده هایی مانند آرد جیرجیرک یا پاستا با آرد لارو که شامل حشرات هستند، هستند.
تولیدات غذایی مذکور، از پاستای جیرجیرک تا کباب دودی هزارپای چینی، تا رتیل های بوداده شده لائوس و کرم های بزرگ آرد تایلندی، کرم ابریشم ، لارو حشرات خوراکی ، پروانه درختان نخل گینه که سرشار از فیبر، پروتئین و ویتامین هستند توسط اتحادیه کشاورزی بر روی یک میز غذا در این نشست به معرض نمایش گذاشته شده است.
اتحادیه کشاورزی ایتالیا با اشاره به اینکه در جهان 200 نوع حشره خوراکی وجود دارد که حداقل توسط دو میلیارد نفردر جهان مصرف می شوند، اعلام کرد که سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد 'فائو' از سال ها است که به سوی مصرف حشرات خوراکی به عنوان غذای آینده فشار می آورد.
فرای مخالفت ایتالیایی ها با این مدل غذایی که بدور از فرهنگ غذایی این کشور است ، مصرف حشرات خوراکی از نظر بهداشتی و سلامتی نیز بسیار سوال برانگیز است و این مساله باید هنوز روشن شود. /ایرنا

(یکشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۶) ۰۹:۴۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها