شنبه / ۲۹ مهر ۱۳۹۶ / ۱۳:۰۸
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۷۳۸۲۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای

جریمه تأخیر مطالبات گندم‌کاران پرداخت شود

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: به دنبال درخواست مردم مبنی بر تعیین تکلیف و اتخاذ تدبیر مناسب برای مبارزه با کرم خراط درختان گردو، پیگیری‌های لازم از طریق رایزنی با معاون باغبانی وزارت جهادکشاورزی در این زمینه انجام شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین احد آزادیخواه در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار داشت: در همین رابطه با تشریح اتفاقات، خسارت‌های وارده و خطر نابودی درختان گردو، طهماسبی، معاون وزیر جهادکشاورزی علاوه بر قول مساعدت به گردوکاران، به رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان دستور پیگیری و انجام اقدام لازم در این زمینه را داد.

این عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس اضافه کرد: در این زمینه معاون باغبانی وزارت جهادکشاورزی دستور داد گروهی از کارشناسان وزارتخانه به شهرستان اعزام شوند و علاوه بر برگزاری یک دوره آموزشی برای گردوکاران سامان و علی‌آباد، راهکارهای مبارزه جدی با آفات به ویژه کرم خراط به کشاورزان ارائه شود و امکانات لازم در اختیار آنها قرار گیرد.

وی با بیان اینکه انجام این اقدامات موجب نجات کشاورزان و گردوکاران سامان و علی‌آباد درگیر با کرم خراط در این شرایط حساس و بحرانی خواهد بود، خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های بعدی می‌توانیم سهم خود را برای نجات درختان گردو از وزارت جهادکشاورزی و هم سازمان جهادکشاورزی استان بگیریم.

تاکنون ۵۰ درصد پول گندمکاران پرداخت نشده است

نماینده مردم ملایر در مجلس در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه آب مورد نیاز در تولید گندم نسبت به دیگر محصولات کمتر است، بر لزوم پرداخت مطالبات گندم‌کاران توسط دولت تأکید کرد.

وی با تأکید بر اینکه لازم است علاوه بر مطالبات گندم‌کاران، جریمه تأخیر نیز پرداخت شود، گفت: در حال حاضر ۵۰ درصد پول گندمکاران پرداخت نشده و برنامه مشخصی برای پرداخت این مطالبات وجود ندارد.

آزادیخواه با بیان اینکه تأخیر در پرداخت مطالبات گندم‌کاران باعث کاهش انگیزه آنان برای کشت این محصول در سال‌های آینده خواهد شد، افزود: طبق ماده‌ای که در قانون برنامه ششم توسعه پیش‌بینی کرده‌ایم، دولت باید جریمه تأخیر مطالبات گندم‌کاران را نیز به آنان پرداخت کند.

وی با اشاره به اینکه واردات گندم به بهانه کیفیت پایین گندم‌های تولید داخلی قابل توجیه نیست، ادامه داد: مسئولان باید از تولیدات کشاورزی داخلی حمایت کرده و از واردات کالای مشابه آن جلوگیری کنند.

آزادیخواه اظهار داشت: یکی از توجیهاتی که برخی مسئولان مبنی بر واردات محصولات کشاورزی دارند، صرفه‌جویی در مصرف آب است که به طور قطع این موضوع شامل گندم نمی‌شود.

نماینده مردم ملایر در مجلس واردات کالای مشابهی که تولید داخلی آن وجود دارد را اقدامی غیرقابل توجیه دانست و در رابطه با عدم اعلام نرخ خریدهای تضمینی سال آینده، گفت: این نرخ‌ها باید در پایان شهریورماه اعلام می‌شد و درحال حاضر حدود یک ماه از موعد آن گذشته است.

آزادیخواه بیان کرد: گندم‌کاران از پایین بودن نرخ خریدهای تضمینی دلسرد هستند و باید طبق قانون برای سال آینده این نرخ‌ها حداقل به اندازه تورم افزایش پیدا کند.
(شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۶) ۱۳:۰۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها