شنبه / ۲۹ مهر ۱۳۹۶ / ۱۳:۰۵
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۷۳۸۲۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

آغاز برداشت طلای سرخ/ زعفران «نگین» کیلویی ۴۰۰ هزارتومان ارزان شد

نایب رئیس شورای ملی زعفران از آغاز برداشت طلای سرخ خبر داد و گفت: با آغاز فصل برداشت، قیمت زعفران «نگین» حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان ارزان شده است.

غلامرضا میری با بیان اینکه در حدود ۱۰ روز اخیر برداشت زعفران آغاز شده است، اظهارداشت: زعفران نوبرانه ای که وارد بازار می شود نوع «نگین» است و از حدود ۵ آبان ماه انواع دیگر آن نیز به بازار خواهند آمد.  
وی ادامه داد: با ورود محصول نو به بازار قیمت زعفران نگین بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان کاهش یافته و به ۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان تا ۵ میلیون تومان رسیده در حالی که قبلا بین ۵ میلیون تومان تا ۵ میلیون و ۳۰۰ هزارتومان بوده است.  
نایب رئیس شورای ملی زعفران گفت: با این حال قیمت انواع دیگر زعفران مقداری افزایش یافته و در حالی که قبل از ورود محصول نو به بازار بین ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان تا ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بوده الان به ۴ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان تا ۴ میلیون و ۵۰۰ هزارتومان رسیده است.  
میری در بخش دیگری از سخنان خود درباره وضعیت برداشت محصول نیز با بیان اینکه ۲۰۰ هزار بهره بردار زعفران داریم، گفت: تاکنون حدود ۸ درصد زعفران کاران برداشت را آغاز کرده اند ضمن اینکه ما با برخی از کشاورزان که درباره شرایط برداشت صحبت می کنیم آنان رضایت دارند و می گویند اوضاع خوب است. /مهر

(شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۶) ۱۳:۰۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها