شنبه / ۲۹ مهر ۱۳۹۶ / ۰۹:۱۸
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۷۳۷۸۱
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای
مدیرعامل شرکت غله، خدمات بازرگانی و دولتی منطقه 2 کشور خبر داد

صادرات 23 هزار تن آرد مازندران به کشور عراق

به گزارش فودنا، مدیرعامل شرکت غله، خدمات بازرگانی و دولتی منطقه 2 کشور از صادرات 23 هزار تن آرد به کشور عراق خبر داد.

سید محمد جعفری از صادرات 23 هزار تن آرد مازندران به کشور عراق خبر داد و گفت: سه کارخانه آرد مازندران خرید گندم داخلی را برای صادرات آغاز کردند به گونه ای که 23 هزار تن آرد مازندران در حال صادرات به عراق است.
وی این سه کارخانه آرد را ملزم به صادرات دانست و اظهار کرد: در نظر داریم صادرات آرد مازندران به عراق به مرز 60 تا 70 هزار تن افزایش می‌یابد.
مدیرعامل شرکت غله، خدمات بازرگانی و دولتی منطقه 2 کشور با بیان اینکه به طور قطع صادرات آرد اشتغالزایی به همراه دارد، تاکید کرد: برای رقابت با آرد تولیدی ترکیه در بازار های منطقه مشوق های صادراتی نیاز است.
جعفری در بخش دیگری از سخنان خود به تولید برنج و گندم در منطقه 2 اشاره کرد و گفت: ارزش افزوده برنج تولید شده در منطقه 2 کشور بیش از 10 هزار میلیارد تومان است که باید برای کیفی سازی آن حمایت های همه جانبه در نظر گرفته شود.
مدیرعامل شرکت غله، خدمات بازرگانی و دولتی منطقه 2 کشور از خرید یک میلیون و 300 هزار تن گندم در استان های مازندران، گلستان و سمنان خبر داد و گفت: تاکنون در مازندران 100 هزار تن گندم خرید شده است.
وی به خرید دانه های روغنی در منطقه 2 اشاره کرد و گفت: تاکنون از استان های مازندران و گلستان 69 هزار و 400 تن کلزا خریداری شد که 19 هزار و 400 تن آن مربوط به مازندران است.
جعفری در مورد تولید آفتابگردان در مازندران بیان کرد: در شهرستان های نکا و بهشهر تولید آفتابگردان آغاز شده که ظرفیت 200 تنی در سال را شامل می شود هرچند باید این میزان به هزار تن برسد.
وی از خرید سویا در 12 مرکز خرید سراسر استان خبر داد و گفت: امسال 6 تا 8 هزار تن سویا از کشاورزان مازندرانی خریداری می‌شود.
مدیرعامل شرکت غله، خدمات بازرگانی و دولتی منطقه 2 کشور در مورد معوقات گندم کاران استان گفت: تاکنون از طلب 128 میلیارد تومانی طلب گندم کاران مازندران 96 میلیارد تومان پرداخت شده است.
مدیرعامل شرکت غله، خدمات بازرگانی و دولتی منطقه 2 کشور افزود: امسال هیچ کشاورزی نیست که از دولت پول نگرفته باشد چرا که همه کشاورزان 50 درصد طلب گندم را دریافت کردند.
جعفری با بیان اینکه برخی با حاشیه سازی به دنبال دلسرد کردن کشاورزان در تولید گندم هستند، اظهار کرد: مردم و کشاورزان مازندرانی نباید به این حاشیه سازی ها توجه کنند و باید تمام تمرکز خود را در جهت رسیدن به خودکفایی و اهداف پیش بینی شده قرار دهند.
این مسئول با بیان اینکه ظرفیت اسمی تولید کارخانجات آرد مازندران 80 هزار تن است، تصریح کرد: ظرفیت واقعی تولید کارخانجات آرد استان به 100 هزار تن نیز می رسد همچنین برای ذخیره سازی بیشتر گندم ها هرسال پروژه افتتاح از سیلوهای گندم در دستور کار قرار داد.

(شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۶) ۰۹:۱۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها