شنبه / ۲۹ مهر ۱۳۹۶ / ۰۹:۱۸
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۷۳۷۸۰
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی کردستان:

بهینه‌سازی مصرف انرژی در ۵۵ درصد مرغداری‌های استان اجرا شده است

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: در ۴۲۰ واحد یعنی ۵۵ درصد مرغداری‌های استان بهینه‌سازی مصرف انرژی اجرا شده است.

فرزاد معاونی درخصوص کاهش مصرف سوخت بخش کشاورزی اظهار داشت: از سال ۸۹ در مورد کاهش مصرف سوخت و پروژه گازرسانی به واحدهای مرغداری  کارهایی انجام شده است.
به گفته وی، استان کردستان با دارا بودن ۷۵۶ واحد مرغداری گوشتی با ظرفیت ۱۵ میلیون و ۳۹۱ هزار قطعه مرغ‌ مادر، گوشتی و تخمگذار، با کمک و همکاری شرکت گاز، نفت و همچنین با توجه به مصوبه کمیته بهینه‌سازی مصرف انرژیف تعدادی از این واحدها گازرسانی شد.
معاونی عنوان کرد:  ۴۹۵ واحد یعنی ۶۵ درصد از کل مرغداری‌های استان کردستان گازرسانی شده است.
مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان تصریح کرد: پروژه بهینه‌سازی مصرف انرژی در مرغداری‌ها یکی دیگر از پروژه‌های در حال انجام جهاد کشاورزی استان است.
معاونی یادآوری کرد: تاکنون در ۴۲۰ واحد یعنی ۵۵ درصد مرغداری‌های استان بهینه‌سازی مصرف انرژی اجرا شده است.
وی اضافه کرد: در صورت اجرایی‌شدن این پروژه به طور کامل، ۲۰ درصد از مصرف سوخت مرغداری‌ها کاهش می‌یابد و ما این میزان را به شرکت گاز ارائه خواهیم داد.
وی افزود: پروژه دیگری که در دست انجام است، کاهش سن و وزن کشتار مرغ است و ‌باید مرغ‌هایی که کشتار و به بازار عرضه می‌شوند، استاندارد و سالم بوده، که این موضوع خود موجب کاهش تعداد روزهای نگهداری مرغ و در نتیجه کاهش مصرف سوخت‌ خواهد شد.
معاونی در پایان با بیان اینکه کاهش سن رشد مرغ چندین مزیت دارد، خاطرنشان کرد: کاهش یافتن سن مرغ تا ۴۷ روز و رسیدن به وزن یک تا یک 1.8 کیلوگرم موجب افزایش کیفیت مرغ و تغذیه سالم‌تر خانواده‌ها خواهد شد و اینکه مرغ استفاده شده کمتر در معرض بیماری قرار خواهد گرفت و به نفع تولیدکننده نیز خواهد بود. /فارس

(شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۶) ۰۹:۱۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها