شنبه / ۲۹ مهر ۱۳۹۶ / ۰۹:۱۷
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۷۳۷۷۹
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
مدیرکل دامپزشکی استان کردستان اعلام کرد

اجرای طرح واکسیناسیون رایگان طیور روستایی علیه بیماری نیوکاسل در استان کردستان

مدیرکل دامپزشکی استان کردستان گفت: واکسیناسیون بیش از 200 هزار قطعه طیور روستایی علیه بیماری نیوکاسل با استفاده از واکسن مقاوم به حرارت نیوکاسل در یک دوره 16 روزه انجام می‌شود .

مجتبی ورمقانی  اظهار داشت: واکسیناسیون بیش از 200 هزار قطعه طیور روستایی علیه بیماری نیوکاسل با استفاده از واکسن مقاوم به حرارت نیوکاسل در یک دوره 16 روزه در سطح روستاهای استان کردستان انجام می‌شود.
وی اذعان کرد: در راستای اجرای برنامه اقتصاد مقاومتی طرح واکسیناسیون طیور روستایی علیه بیماری نیوکاسل از امروز لغایت یازدهم آبان‌ماه امسال در سطح استان اجرا می‌شود.
به گفته مدیرکل دامپزشکی استان کردستان، 30 درصد روستاهای استان کردستان که احتمال وقوع بیماری در آنها زیاد است، زیرپوشش این طرح قرار می‌گیرند.
وی هدف از اجرای این طرح را، کنترل و پیشگیری از بیماری نیوکاسل در طیور روستایی، جلوگیری از انتشار بیماری به واحدهای صنعتی، کاهش خسارت ناشی از بیماری نیوکاسل و کمک به اقتصاد خانوارهای روستایی برشمرد.
گفتنی است بیماری نیوکاسل، بیماری ویروسی است که می‌تواند موجب تلفات زیاد و کاهش تولید در طیور صنعتی و روستایی شود. طیور روستایی از مخازن مهم ویروس نیوکاسل هستند بنابراین کنترل بیماری در آنها از اهمیت زیادی برخوردار است. /فارس

(شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۶) ۰۹:۱۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها