چهارشنبه / ۲۶ مهر ۱۳۹۶ / ۱۳:۴۶
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۷۳۷۶۸
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

30 مهرماه، پایان زمان خرید تضمینی برگ سبز چای

سازمان چای کشور اعلام کرد که سی ام مهرماه جاری، پایان زمان خرید تضمینی برگ سبز چای از کشاورزان چایکار استان های شمالی است.

سی ام مهرماه پایان زمان خرید تضمینی برگ سبز چای از چایکاران استان های شمالی است و از کشاورزان خواسته شده در برداشت هرچه سریع تر برگ‌ سبز خود تا تاریخ مذکور اقدام کنند و منتظر تمدید زمان یاد شده نباشند.
سازمان چای کشور اعلام کرده که بعنوان متولی خرید برگ سبز چای، تاکنون هیچگونه اطلاعیه ای مبنی بر تمدید زمان خرید تضمینی برگ ‌سبز چای صادر نکرده است.
محمدولی روزبهان رئیس سازمان چای کشور نیز بیان داشته که مبلغ 2 میلیارد و 461 میلیون تومان از مطالبات کشاورزان چایکار استان های گیلان و مازندران به حساب عابر بانک سپه آنان واریز شده است.
وی خاطرنشان کرد که در مجموع تاکنون 126 میلیارد و 34 میلیون تومان از مطالبات کشاورزان چایکار به حساب آنان پرداخت شده است.
استان های گیلان و مازندران بین 25 تا 28 هزار هکتار باغ چای دارند که 90 درصد این باغ ها در استان گیلان واقع است.
برداشت برگ سبز چای از باغ های شمال کشور در سه چین بهاره ، تابستانه و پاییزه صورت می گیرد که چین بهاره از اوایل اردیبهشت ماه ، تابستانه از نیمه دوم خردادماه و چین پاییزه در شهریور و مهرماه انجام می شود.
از سوی شورای عالی اقتصاد، قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم برگ سبز چای درجه یک در سال زراعی 96 ، مبلغ 26 هزار و 242 ریال و هر کیلوگرم برگ سبز چای درجه 2 ، 14 هزار و 695 ریال تعیین شده است.
سال گذشته 139 هزار و 228 تن برگ سبز چای شامل 29 درصد درجه یک، از باغ های گیلان و مازندران برداشت شد که از این میزان، 31 هزار تن چای خشک بدست آمد.
لاهیجان در 40 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان (رشت) واقع شده و سازمان چای کشور، در این شهرستان مستقر است. /روابط عمومی سازمان چای

(چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۶) ۱۳:۴۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها