چهارشنبه / ۲۶ مهر ۱۳۹۶ / ۱۰:۱۷
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۷۳۷۵۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

پرداخت ۷۰ درصد از مطالبات چایکاران

رییس سازمان چای اعلام کرد: تاکنون ۷۰ درصد از مطالبات چایکارن بابت خرید تضمینی برگ سبز چای پرداخت شده است.

محمدولی روزبهان رییس سازمان چای کشور گفت: امروز مبلغ دو میلیارد و ۴۶۱ میلیون تومان از مطالبات، به حساب چایکاران واریز شد.

وی افزود:به این ترتیب در مجموع تاکنون ۱۲۶ میلیارد و ۳۴ میلیارد تومان از مطالبات چایکاران پرداخت شده است.

رییس سازمان چای کشور ادامه داد:دولت تاکنون بیش از ۸۰ درصد قدرالسهم خود را پرداخت است و سهم پرداخت کارخانجات به طور متوسط ۵۵ درصد بوده است و به طور میانگین تاکنون ۷۰ درصد پول چایکاران بابت بهای برگ سبز چای پرداخت شده است.

وی در خصوص اینکه برخی از چایکاران نسبت به اعلام  ۷۰ درصد مطالبات پرداخت شده است، معترض و مدعی هستند که در آستانه اتمام چین چهارم برگ سبز چای هنوز پول چین دوم خود را دریافت نکرده‌اند، تصریح کرد: پرداخت ۷۰ درصدی مطالبات چایکاران برای کشاورزان به طور میانگین اعلام شده و امکان دارد کشاورزی که کارخانه چایسازی همکاری بهتری در پرداخت بهای برگ سبز چای و قدرالسهم خود دارد با کشاورز همکاری می‌کند و بیش از ۹۰ درصد پول خود را گرفته باشد.

وی افزود: البته کشاورزانی هم هستند از ابتدای فصل برداشت کرده‌اند و تاکنون ممکن است حداقل ۶۰ درصد از پول خود را دریافت کرده باشند.

روزبهان گفت: در تلاش هستیم، علیرغم همه مشکلاتی که در تامین نقدینگی دولت وجود دارد، بتوانیم مطالبات باقیمانده چایکاران را پرداخت کنیم.

در این باره یکی از کارخانه‌داران چای گیلان که ۴۰۰ میلیون تومان به سازمان چای کشور بدهکار است، گفت: امسال نتوانستیم بهای برگ سبز چای را بپردازیم و علت آن این است که عمده چای در انبار هنوز موجود است و آن مقداری هم که فروخته شده است وصول پول آن از بازار به کندی صورت می گیرد.

به گفته وی، نامه‌ای هم از سوی ریاست جمهوری به معاون اول دکتر جهانگیری داده شده است تا سازمانها، ادارات، نهادها و وزارتخانه ها از چای داخلی استفاده کنند، اما هنوز آثاری از این نامه ندیده‌ایم.
(چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۶) ۱۰:۱۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها