دوشنبه / ۲۴ مهر ۱۳۹۶ / ۱۷:۳۶
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۷۳۷۰۸
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

اهمیت زنجیره عرضه در بخش کشاورزی/کاهش نوسانات قیمت با کنترل درست زنجیره‌ها

مدیر کل دفتر امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی با تاکید بر اهمیت زنجیره عرضه در بخش کشاورزی، گفت: کنترل درست زنجیره‌ها منجر به کاهش نوسانات قیمت و افزایش کیفیت می‌شود.

خالدی با بیان اینکه امروزه مبحث زنجیره عرضه و ارزش به عنوان موضوع محوری در حوزه کشاورزی مطرح است، اظهار کرد: زنجیره عرضه شامل همه فعالیت‌های مرتبط با جریان کالا و تبدیل مواد از مرحله تهیه ماده اولیه تا مرحله تحویل کالای نهایی به مصرف‌کننده می‌شود، البته علاوه بر جریان کالا جریان‌های اطلاعات و منابع مالی و اعتبارات را نیز شامل می‌شود.
مدیر دفتر امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به زنجیره ارزش، تصریح کرد: این زنجیره مربوط به ایجاد و خلق ارزش افزوده در هر پیوند از زنجیره بوده که یک مزیت رقابتی برای منابع در زنجیره محسوب می‌شود.
وی ادامه داد:‌ چگونگی ایجاد ارزش یکی از نگرانی‌های عمده برای اغلب کسب‌وکارها است.
خالدی با تاکید بر اهمیت ارزش زنجیره عرضه در بخش کشاورزی، گفت: به همان میزانی که زنجیره عرضه در بخش صنعت مهم است، در بخش کشاورزی هم اهمیت زیادی دارد.
مدیر کل دفتر امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: جهانی شدن و آزادی سازی تجاری، صنعتی شدن بخش کشاورزی و توجه به کیفیت کالاها و خدمات نکاتی هستند که در این زنجیره در حوزه کشاورزی باید مورد توجه قرار گیرد.
وی تاکید کرد:‌ اگر زنجیره‌ها به درستی کنترل شوند، شاهد کاهش حاشیه‌ها، کاهش نوسانات قیمتی، افزایش کیفیت و کاهش ضایعات خواهیم بود.
وی اظهار کرد: از طرفی یک زنجیره ارزش به کیفیت سیستم تولید،‌ فرآوری و بازارسازی یک محصول خاص از مرحله اقدام به تولید تا محصول نهایی اشاره دارد که تامین کنندگان، نهادهای مالی، حمل‌ونقل، آموزش و ترویج، دولت، اقلیم، قوانین، فناوری و نظام اقتصادی از عناصر دخیل دراین زنجیره هستند. /فارس

(دوشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۶) ۱۷:۳۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها