دوشنبه / ۲۴ مهر ۱۳۹۶ / ۱۷:۳۶
سرویس : خشکبار، حبوبات و تنقلات
کد خبر : ۷۳۷۰۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس خشکبار، حبوبات و تنقلات

یزد سومین تولیدکننده پسته در ایران

استان یزد با سطح زیرکشت 32 هزار و 588 هکتار و تولید بیش از 48 هزار و 829 تن پسته، بعد از کرمان و خراسان رضوی، رتبه سوم تولید پسته در ایران را به خود اختصاص داده است .

یدالله جوادپور مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی با اعلام این خبر افزود : استان یزد در سال 95 با سطح زیر کشت نزدیک به 45 هزار و 457 هکتار که 32 هزار و 588 هکتار آن بارور و بقیه غیر بارور گزارش شده است، نسبت به سال 94 بیش از 15 درصد افزایش تولید داشته است.
وی ابراز امیدواری کرد که با همت کشاورزان استان و بالا رفتن سطح زیر کشت این محصول و افزایش تولید، امسال جایگاه بهتری در کشور به استان یزد اختصاص یابد.
جوادپور با اشاره به فعالیت بیش از 290 واحد فرآوری و ضبط پسته در استان، گفت: شهرستان خاتم با تولید 14 هزار و 373 تن پسته بیشترین سهم را در تولید این محصول ارزشمند داشته و در سال گذشته 77 تن پسته به ارزش 19میلیارد و 476 میلیون ریال صادرات شده است.
وی در ادامه موضوع خشکسالی و افول منابع آبی را یکی از دغدغه‌های اصلی کشاورزان دانست و افزود: پایین بودن حداکثر تعهد بیمه‌گر در بحث بیمه محصولات، بازار نامناسب و کاهش قیمت، بالا بودن هزینه‌های تولید و نهاده‌های مصرفی، خسارت آفات و سرمازدگی و عدم صدور مستقیم محصولات از گمرک یزد را از مهمترین مشکل کشاورزان در زمینه تولید محصول پسته دانست . /ایسنا

(دوشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۶) ۱۷:۳۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها