دوشنبه / ۲۴ مهر ۱۳۹۶ / ۱۷:۳۶
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۷۳۷۰۴
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
رئیس شبکه دامپزشکی قوچان:

احداث کشتارگاه صنعتی در قوچان برای تأمین گوشت قرمز و صادرات آن الزامی است

رئیس شبکه دامپزشکی قوچان با تأکید بر اینکه این شهرستان دارای ظرفیت بالایی در تولید گوشت قرمز است، ایجاد و احداث کشتارگاه صنعتی را امری ضروری دانست تا این تولیدات علاوه بر مصرف شهرستانی و استانی به استان‌های هم‌جوار نیز صادر شود.

علیرضا قدرتی با اشاره به اولویت‌های این سازمان برای شش ماه دوم سال 96 در این شهرستان اظهار داشت: واکسیناسیون تب برفکی دام سبک و سنگین و آنفلوانزای فوق حاد پرندگان از مهم‌ترین برنامه‌های کاری به شمار می‌آید که درزمینه آنفلوانزای فوق حاد پرندگان مباحث پیشگیری، کنترل و قرنطینه در دستور کار قرار دارد.
وی تصریح کرد: برای بیماری تب برفکی نیز واکسیناسیون 13 هزار رأس دام سنگین و120 هزار رأس دام سبک به همراه کنترل و نظارت بر میدان دام شهرستان و روستاها جزء برنامه‌ها و اولویت‌های کاری محسوب می‌شود.
رئیس شبکه دامپزشکی قوچان میدان دام این شهرستان را فاقد پروانه دانست و افزود: دلیل اینکه این میدان نمی‌تواند پروانه بگیرد قرار داشتن در محدوده شهری و روستایی بوده اما به دلیل ایجاد اشتغال‌زایی و اهمیت در حوزه اقتصاد و کمک به صنعت دام‌پروری با همین امکانات در حال استفاده است.
قدرتی با یادآوری این موضوع که روزانه دامپزشک و کاردان دامپزشکی در این محل حضور دارند و بیشتر روی کنترل و معاینه دام‌های سنگین نظارت تا در صورت وجود موردی مثبت بررسی‌ها و اقدامات لازم صورت بگیرد، گفت: قوچان با توجه به موقعیت جغرافیایی یک شاهراه ورودی به خراسان رضوی محسوب می‌شود که بافرهنگ دام‌پروری موجود، می‌طلبد مدیران به بحث انتقال، به‌روز و پروانه دار کردن میدان دام این شهرستان توجه کنند.
وی با اشاره به اینکه روزانه 250 رأس دام سبک و 12 رأس دام سنگین در کشتارگاه این شهرستان کشتار می‌شود، بیان کرد: قوچان با توجه به تعداد دام سبک و سنگین، ظرفیت کشتار هزار رأس دام سبک و 100 رأس دام سنگین را دارد که برای تأمین گوشت قرمز شهرستان‌ها و استان‌های هم‌جوار بسیار مهم است.
رئیس شبکه دامپزشکی قوچان با تأکید بر اینکه این شهرستان 4.2 دام سبک استان خراسان رضوی را به خود اختصاص داده و رتبه ششم تولید گوشت قرمز را در حال حاضر دارد، خاطرنشان کرد: با توجه به خروج دام و ظرفیت‌های دام‌پروری در این شهرستان ایجاد و احداث کشتارگاه صنعتی امری ضروری و مهم ارزیابی می‌شود که طی سه سال گذشته بارها بر این موضوع تأکید شده است. /فارس

(دوشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۶) ۱۷:۳۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها