دوشنبه / ۲۴ مهر ۱۳۹۶ / ۰۹:۱۹
سرویس : صنایع و خدمات چاپ و بسته بندی
کد خبر : ۷۳۶۷۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع و خدمات چاپ و بسته بندی
معاون برنامه‌ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران خبر د

بهره‌برداری از 3400 طرح اقتصاد مقاومتی در شهرک‌های صنعتی کشور تا پایان سال / ثبت‌نام بیش از 29 هزار واحد صنعتی برای استفاده از تسهیلات رونق تولید

معاون برنامه‌ریزی و عضو هیئت‌مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: از آغاز اجرای طرح رونق تولید در سال جاری تاکنون بیش از 29 هزار واحد صنعتی و تولیدی در سراسر کشور برای دریافت تسهیلات طرح رونق تولید ثبت کرده‌اند.

فرشاد مقیمی در بازدید از طرح‌های اقتصاد مقاومتی شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در شهرک‌های صنعتی آب باریک و شهرک صنعتی بزرگ شیراز با اشاره به بودجه بیش از 30 هزار میلیارد تومانی در سطح کشور برای اجرای طرح رونق تولید، گفت: از این میزان 20 هزار میلیارد تومان برای بهره‌برداری از واحدهای راکد و نیز واحدهای با پیشرفت بالای 60 درصد و 10 هزار میلیارد تومان نیز برای اجرای طرح‌های بازسازی و نوسازی واحدهای صنعتی در نظر گرفته‌شده است.
وی تصریح کرد: تاکنون بیش از 10 هزار درخواست متقاضیان استفاده از این تسهیلات در کارگروه‌های استانی سراسر کشور بررسی و 3 هزار طرح نیز برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی‌شده‌اند.
این مقام مسؤول در ادامه بهره‌برداری از طرح‌های اقتصاد مقاومتی در سطح شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور را از اولویت‌های مهم امسال این سازمان اعلام کرد و مطرح کرد: بر اساس هدف‌گذاری انجام‌شده بیش از 3400 طرح اقتصاد مقاومتی با اشتغال‌زایی افزون بر 54 هزار نفر تا پایان امسال در شهرک‌های صنعتی کشور به بهره‌برداری خواهند رسید.
مقیمی نظارت و ارزیابی بر اجرای این طرح‌ها و نحوه تخصیص تسهیلات به آن‌ها و نیز رصد و بررسی مسائل و مشکلات آن‌ها به‌منظور تسریع در بهره‌برداری را از برنامه‌هایی اعلام کرد که با جدیت در حا انجام است.
وی بابیان اینکه بازگرداندن واحدهای متوقف و راکد به چرخه تولید از مأموریت‌های امسال است، افزود: بخش زیادی از تعطیلی واحدهای صنعتی با اعمال برنامه‌های مختلف نظیر عارضه‌یابی و بررسی مسائل و مشکلات، اختصاص تسهیلات، تغییر در فعالیت، جذب شریک سرمایه‌گذار و یا واگذاری به سرمایه‌گذارانی که اهلیت کار در بخش تولید و صنعت دارند از سال 92 تاکنون بیش از 4 هزار واحد صنعتی مجدداً به چرخه تولید بازگشته‌اند.
معاون برنامه‌ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با اشاره به سهم 92 درصدی صنایع کوچک از کل واحدهای صنعتی کشور، بیان کرد: مهم‌ترین رسالت‌های سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران تقویت و حمایت از این واحدهای صنعتی است.
مقیمی گفت: در حال حاضر 79 هزار واحد صنعتی کوچک در کشور به فعالیت می‌پردازند که 40 هزار بنگاه در شهرک‌های صنعتی مستقر هستند.
وی از مهم‌ترین اقدامات انجام‌شده در راستای حمایت از صنایع کوچک را ارتقای توان صادراتی آن‌ها اعلام کرد و افزود: با تشکیل کنسرسیوم‌های صادراتی و حمایت از تشکیل شرکت‌های مدیریت صادرات اقدامات مناسبی در حال انجام است.
معاون برنامه‌ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران بابیان اینکه تا پایان امسال صادرات بیش از 2 میلیارد دلار برای واحدهای صنایع کوچک در شهرک‌های صنعتی کشور هدف‌گذاری شده است، تصریح کرد: در نیمه نخست امسال میزان صادرات واحدهای صنعتی کوچک مستقر در شهرک‌های صنعتی به بیش از 881 میلیون دلار رسیده است.
از 4 واحد صنعتی که موفق به دریافت تسهیلات رونق تولید و افزایش ظرفیت تولید و اشتغال داشته‌اند، بازدید و با بررسی مسائل و مشکلات آن‌ها، پیشنهاد‌ها برای بهبود فرایندها اخذ شد. / روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی فارس

(دوشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۶) ۰۹:۱۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها