یکشنبه / ۲۳ مهر ۱۳۹۶ / ۱۴:۴۰
سرویس : تغذیه و سلامتی
کد خبر : ۷۳۶۷۰
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس تغذیه و سلامتی
معاون غذا ودارو دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان:

تولیدکنندگان مواد غذایی باید سلامت محصولات خود را جدی بگیرند

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان تاکید کرد: تولیدکنندگان مواد غذایی باید سلامت محصولات خود را جدی بگیرند.

جواد تاج کی افزود: شعار امسال روز جهانی غذا، «تغییر آینده مهاجرت و سرمایه گذاری در امنیت غذایی و توسعه روستایی »است.
وی اظهار کرد: همه ساله همزمان با روز جهانی غذا برنامه های خوبی برای این هفته در استان زنجان پیش بینی شده است و  سازمان  غذا دارو در ایران شعار سال این روز را « تغییر  و اصلاح الگوی تغزیه برای حفط وارتقای سلامت» نامگذاری کرده و زیر محورهایی تعریف شده است.  معاون غذا ودارو دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: برای این شعار زیر مجموعه هایی از قبیل کاهش مصرف نمک  و قند و چربی، نشانگرها رنگی تغذیه ای، برچسب اصالت، مبارزه با قاچاق کالا، ترویج و نشان ایمنی و سلامت تعریف شده که در دستور کار دانشگاه خواهد بود.
تاج کی تاکید کرد: سیاست های سازمان غذا برای رسیدن به اهداف خود در روز جهانی غذا، اعطای نشان ایمنی برای محصولات، کاهش نمک، شکر و روغن های جامد، کاهش اسید های چرب ترانس و ساماندهی غذا های سنتی است.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان تاکید کرد: تولیدکنندگان مواد غذایی باید سلامت محصولات خود را جدی بگیرند.
تاج‌کی با بیان اینکه یکی از ضرورت‌های جامعه امروز، موضوع سلامت مواد غذایی است که به طور مستقیم با سلامت آحاد جامعه در ارتباط تنگاتنگ قرار دارد، افزود: در همین راستا سامانه TTAC در جهت نظارت بر فرآورده‌های سلامت، رهگیری و ردیابی محصولات آماده بهره‌برداری شده است.
وی با اشاره به اینکه یک از ضرورت‌های جامعه امروز آن است که به اشاعه فرهنگ تغذیه سالم بیش از پیش اهمیت داده و به آن اهتمام بورزیم، تصریح کرد: تا زمانی که آحاد جامعه از اهمیت این موضوع اطلاع نداشته باشند، نمی‌توان انتظار داشت که بتوانیم در زمینه ترویج تغذیه سالم گام‌های موثری برداشت که یکی از مهم‌ترین موارد در این زمینه، مصرف صبحانه سالم است.
تاج کی با یادآوری اینکه بی شک راه‌اندازی سامانه TTAC در کشور می‌تواند کمک شایانی در راستای نظارت بر فرآورده‌های سلامت، رهگیری و ردیابی محصولات و نیز نظارت بر زنجیره تامین و توزیع و عرضه محصولات باشد، ادامه داد: شعاری که امسال برای روز جهانی غذا در نظر گرفته شده، «تغییر آینده مهاجرت، سرمایه‌گذاری در امنیت غذایی و توسعه روستایی» است که با تغییراتی در ایران به شعار «اصلاح الگوی تغذیه برای حفظ و ارتقای سلامت» تبدیل شده است.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان همچنین از برگزاری همایش ملی روز جهانی غذا به صورت کشوری در تهران خبر داد و با یادآوری اینکه شرکت پگاه از استان زنجان به نمایندگی از زنجان در این همایش حضور خواهد داشت تا مورد تجلیل قرار گیرد، افزود: یکی از دلایل حضور شیر پگاه زنجان در این همایش، بحث تولید شیر دارای ویتامین D است.
تاج‌کی، یکی از نگرانی‌های امروز در حوزه سلامت را بالا بودن سرانه مصرف نمک در کشور عنوان کرد و گفت: متاسفانه امروز سرانه مصرف نمک در کشور بالا است و این هشدار به منزله آن است که باید در این زمینه مراقبت‌های ویژه‌ای انجام دهیم که این مراقبت‌ها به ما می‌گوید چگونه به میزان درست از نمک استفاده کنیم. /مهر
(یکشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۶) ۱۴:۴۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها