یکشنبه / ۲۳ مهر ۱۳۹۶ / ۱۴:۱۴
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۷۳۶۶۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای
رئیس خانه کشاورز گلستان:

یک میلیون و 105 هزار تن گندم در استان خریداری شد/ 180 میلیارد تومان از وجه گندمکاران گلستانی پرداخت نشده است/ گندمکاران در انتظار پرداخت مطالبات خود هستند

رئیس خانه کشاورز گلستان گفت: تاکنون اداره بازرگانی دولتی یک میلیون و 105 هزار تن گندم را در استان خریداری کرد.

علی‌قلی ایمانی اظهار کرد: اداره بازرگانی دولتی تاکنون یک میلیون و 105 هزار تن گندم را در استان گلستان خریداری کردیم.
وی تصریح کرد: در هفته گذشته موضوع مطالبات گندمکاران استان گلستان را در سازمان مدیریت برنامه‌ریزی پیگیری کردیم و آنها قول دادند که مطالبات گندمکاران استان گلستان را تا پایان هفته جاری تصویه کنند و مطالبات استان‌های دیگر بعد از استان گلستان پرداخت می‌شود.
رئیس خانه کشاورز گلستان ابراز کرد: در روز دوشنبه 24 مهرماه جاری پیگیر موضوع مطالبات گندمکاران استان گلستان در تهران خواهم بود و در این راستا در هفته گذشته نامه‌ای را به ریاست جمهوری فرستادم و بحث مطالبات گندمکاران را در این نامه خواستار شدیم.
ایمانی خاطرنشان کرد: اگر موضوع پرداخت مطالبات گندمکاران انجام نگیرد باعث خسران کشاورزان خواهیم شد و این مشکل هرچه سریع‌تر باید مرتفع شود.
وی با اشاره به اینکه سطح کشت گندم در سطح کشور کاهش پیدا کرده است، اذعان کرد: حدود 40 درصد سطح کشت گندم نسبت به سال گذشته در سطح کشور کاهش پیدا کرده است.
رئیس خانه کشاورز گلستان از پرداخت 87 درصد مطالبات گندمکاران گلستانی خبر داد و یادآور شد: تاکنون 87 درصد مطالبات کشاورزان پرداخت شده است و حدود 13 الی 14 درصد از کشاورزان هنوز نتوانستند وجه خود را به طور کامل دریافت کنند.
ایمانی بیان کرد: 180 میلیارد تومان از وجه گندمکاران پرداخت نشده است و هنگامی که کشاورزان گندم‌های خود را برداشت می‌کنند و به سیلوها یا مرکز خرید تحویل می‌دهند ثبت سامانه می‌شود و اطلاعات این سامانه به تهران می‌رود و پرداخت‌ها بر اساس ثبت سامانه انجام می‌شود و هیچ کس دخل و تصرفی در این موضوع ندارد.
وی افزود: امیدواریم که بر اساس قولی که از تهران به ما دادند تا پایان هفته جاری مطالبات گندمکاران گلستان پرداخت شود. چون هنوز کشت گندم آغاز نشده است امیدواریم که تاثیر سویی در سطح کشت گندم نداشته باشیم ولی در سایر استان های کشور 40 درصد کاهش سطح زیرکشت را نسبت به سال گذشته داشتیم.
رئیس خانه کشاورز گلستان درخصوص برای پایداری تولید گندم گفت: برای اینکه پایداری در تولید گندم اتفاق بیافتد حتما کشت کلزا را در اراضی خود قرار دهند و بخشی از اراضی خود را به کشت گندم قرار دهند تا تناوب زراعی اتفاق بیافتد زیرا تناوب زراعی باعث افزایش عملکرد و کاهش علف‌های هرز در اراضی خواهد شد. /فارس
(یکشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۶) ۱۴:۱۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها