یکشنبه / ۲۳ مهر ۱۳۹۶ / ۱۳:۲۷
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۷۳۶۶۳
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی خبر داد

پیش‌بینی برگزاری 9 جشنواره طبخ آبزیان در استان مرکزی

مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی از پییش بینی برگزاری 9 جشنواره طبخ آبزیان در استان مرکزی خبر داد.

حسن اکبری اظهار داشت: در راستای فرهنگ سازی مصرف آبزیان به عنوان غذای سلامتی امسال برگزاری 9 جشنواره طبخ آبزیان در شهرستان‌های استان مرکزی پیش بینی شده است.
وی بیان کرد: به دلیل نقش مهمی که برگزاری این جشنواره‌ها از برای آشنایی مردم با انواع روش‌های طبخ آبزیان و در نتیجه افزایش سرانع مصرف آبزیان در جامعه دارد پیش‌بینی شده تا امسال 9 جشنواره در تعداد 9 شهرستان استان با همکاری مدیریت جهاد کشاورزی و فرمانداری‌های شهرستان‌ها برگزار شود.
اکبری با اشاره به برگزاری سومین جشنواره طبخ آبزیان استان در سال جاری در شهرستان فراهان، ادامه داد: مقرر شده تا با همکاری بسیج وزارت جهاد کشاورزی، فرمانداری و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان فراهان همچنین انجمن آبادگران این جشنواره در روزهای دوم و سوم آذر ماه در این شهرستان برگزار شود.
وی تصریح کرد: در این خصوص همچنین مقرر شده تا در اواخر آذرماه نیز جشنواره‌ای دیگر در شهرستان خمین برگزار و به همین شکل تا پایان سال در سایر شهرستان‌های مدنظر این جشنواره‌ها برگزار شود.
مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی بیان کرد: در سال جاری در شهرستان‌های تفرش و خنداب این جشنواره‌ها برگزار شده است.
اکبری با اشاره به سرانه مصرف آبزیان در استان، افزود: استان مرکزی با سرانه مصرف 8کیلو و 500 گرم آبزیان رتبه هفتم استان‌های غیرساحلی و دتبه سیزدهم در بین کل استان‌های کشور را دارد.
به گفته وی سرانه مصرف آبزیان کشور برابر 10 کیلو و 600 گرم بوده که این میزان تقریبا نصف سرانه مصرف آبزیان در جهان می‌باشد. /فارس

(یکشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۶) ۱۳:۲۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها