یکشنبه / ۲۳ مهر ۱۳۹۶ / ۰۹:۵۰
سرویس : نمایشگاه ، همایش و جشنواره ها و ...
کد خبر : ۷۳۶۴۰
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس نمایشگاه ، همایش و جشنواره ها و ...

همایش بزرگ تجاری ایران و عراق آغاز شد

همایش بزرگ تجاری ایران و عراق با حضور محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس جمهوری امروز یکشنبه در محل سالن همایش سران کشورهای اسلامی آغاز شد.

در این همایش 2 روزه معاون وزیر بازرگانی، معاون وزیر صنعت، مشاور ارشد نخست وزیر عراق و مشاور عالی رئیس بانک مرکزی عراق، همچنین مدیرکل خاورمیانه شورای عالی امنیت ملی و مدیرعامل بورس کالای ایران به عنوان سخنرانان کلیدی سخنرانی خواهند کرد.
پنل و سخنرانی کلیدی مدیران شرکت های صادرکننده و دبیر میز عراق سازمان توسعه تجارت، پنل نفت و گاز، کارگاه ثبت حقوق کسب و کار، پیش درآمد حضور قانونی و پایدار در عراق، از جمله برنامه های این همایش در روز نخست است.
همچنین فردا دوشنبه پنل تخصصی بازرگانی با عراق، کارگاه انتقالات و انواع خدمات پولی و اعتباری در سیستم بانکی و صرافی عراق، پنل روابط بانکی دو کشور و پل بازرسی و کنترل کیفیت در صادرات محصولات و خدمات به عراق، رویه ها و تعرفه ها و شیوه نامه های اجرایی گمرک عراق و حمل و نقل جاده ای با رویکرد حمل یکسره برگزار خواهد شد.

به گزارش ایرنا، پیشتر سید حمید حسینی دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق اعلام کرده بود: در 6 ماه نخست امسال بیش از سه میلیارد و 277 میلیون دلار صادرات از ایران به عراق انجام شده است و توانسته ایم رکورد صادرات ماهانه 600 میلیون دلاری به این کشور را حفظ کنیم.
وی خاطرنشان کرد: عراق دومین مقصد صادرات کالاها و خدمات ایرانی با سه میلیارد و 200 میلیون دلار، پس از چین بوده است؛ این در حالی است که کمتر از یک سوم صادرات به اقلیم کردستان عراق انجام شده است.
این مسئول ادامه داد: تا پایان شهریورماه امسال نزدیک به یک میلیارد دلار صادرات به اقلیم کردستان انجام شده که معادل صادرات کشورمان به ترکیه یا کشورهای آسیای میانه است و بر این اساس حفظ این بازار برایمان مهم است.
مصالح ساختمانی، سوخت های مایع، محصولات پالایشگاهی و پتروشیمی و مواد غذایی عمده اقلام صادراتی ایران به مقصد عراق هستند.
(یکشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۶) ۰۹:۵۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها