شنبه / ۲۲ مهر ۱۳۹۶ / ۱۹:۲۹
سرویس : صنایع و خدمات چاپ و بسته بندی
کد خبر : ۷۳۶۲۸
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع و خدمات چاپ و بسته بندی
رئیس صنعت، معدن و تجارت بوشهر:

محصولات کشاورزی در قالب بسته‌بندی‌های استاندارد صادر شوند

رئیس سازمان صنعت،معدن وتجارت استان بوشهر گفت: محصولات کشاورزی در قالب بسته‌بندی‌های استاندارد صادر شوند.

سید حسین حسینی محمدی اظهار داشت: توسعه صادرات یکی از برنامه‌های مهم دولت است و در این راستا باید تلاش شود که کالاها با بهترین کیفیت صادر شوند تا بازار خوبی برای آنها ایجاد شود.
وی با اشاره به ابلاغ دستورالعمل شاخص‌های بسته بندی میوه‌وتره بار صادراتی، خاطرنشان کرد: این اقدام در راستای حفظ و ارتقاء کیفیت محصولات صادراتی در بخش کشاورزی انجام می‌شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر بیان کرد: استفاده از شیوه‌های بسته‌بندی نامناسب باعث جایگزین شدن کشورهای رقیب و از دست رفتن بخشی از بازارهای هدف صادراتی می‌شود و این دستورالعمل نقش مهمی در بهبود وضعیت بسته‌بندی‌های صادراتی خواهد داشت.
وی با اشاره به اینکه دستورالعمل شاخص‌های بسته‌بندی از ۱۵ آبان‌ماه لازم‌الاجرا می‌شود، تصریح کرد: در قالب این دستورالعمل، بسته‌بندی‌ها باید استاندارد بوده و بسته‌ها با کانتینترهای یخچالی و شناورهای سردخانه‌دار حمل شوند.
حسینی محمدی از اهداف این دستورالعمل به کاهش حجم ضایعات محموله‌های صادراتی در فرآیند عرضه و صیانت از جایگاه و برند محصولات ایرانی در بازارهای هدف اشاره کرد.
وی گفت: این دستورالعمل شامل محصولاتی چون سیب درختی، انار، کیوی، لیمو شیرین، لیمو ترش، پرتقال، زردآلو، گیلاس، آلبالو، هلو، شلیل، آلو و سایر میوه های تازه هسته‌ای، گل کلم، کلم، کاهو سالادی، کاهو رسمی و کاهو چینی، سیب زمینی و پیاز، هندوانه، خربزه، انواع فلفل دلمه، خیار، کدو و بادمجان، گوجه فرنگی، کرفس و تره فرنگی، سیر، انگور، خرمالو، به و گلابی، فلفل ریز و بامیه، کلم بروکلی می‌شود. /مهر
(شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۶) ۱۹:۲۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها