دوشنبه / ۱۷ مهر ۱۳۹۶ / ۱۳:۴۹
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۷۳۴۶۸
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

ترویج مصرف تخم مرغ در مدارس/برنامه افزایش مصرف سرانه به ۲۵۰ عدد

دبیرکل کانون سراسری مرغ تخم گذار با بیان اینکه مصرف سرانه تخم مرغ در کشور ۱۹۸ عدد است، گفت: در ۶ماهه امسال فقط ۷ هزارتن تخم مرغ صادر شده است!

سید فرزاد طلاکش در گفتگو با خبرنگار با اشاره به روز هفدهم مهرماه روز جهانی تخم مرغ، درباره اینکه آیا مصرف سرانه تخم مرغ در سال جاری نسبت به سال ۹۵ تغییری داشته است، اظهارداشت: سال گذشته چون ما با بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان درگیر شدیم و در پی این مساله ۱۲ میلیون مرغ از دست رفت، تولید از نظر وزنی کاهش نیافت اما از نظر تعداد دچار افت شد.

وی با بیان اینکه وقتی مرغ پیر می شود وزن تخم مرغ آن بالا می رود، گفت: کاهش تعداد تخم مرغ تولیدی در کشور باعث شد مصرف سرانه نسبت به سال گذشته تغییری نکند و ثابت بماند.

دبیرکل کانون سراسری مرغ تخم گذار ایران اضافه کرد: اما نسبت به سال ۹۴، سرانه مصرف ما حدود ۵ عدد افزایش یافته است.

طلاکش مصرف سرانه تخم مرغ در کشور را ۱۹۸ عدد عنوان کرد و گفت: ما هنوز با ۲۵۰ عددی که ستاد کشوری ترویج مصرف تخم مرغ مصوب کرده، ۵۲ عدد تخم مرغ فاصله داریم و باید در برنامه ششم توسعه این مساله را حل کنیم.

وی ادامه داد: در این راستا، اصلاح باورهای غلط جامعه درباره مصرف تخم مرغ و کلسترول در دستور کار ما قرار دارد، همچنین با پزشکان و متخصصان تغذیه مذاکره می کنیم تا آنان پیام های صحیح را در این زمينه به مردم ارائه کنند که اگر این اتفاق رخ دهد مصرف سرانه به بالای ۲۰۰ عدد( ۲۰۲ الی ۲۰۳) خواهد رسید.

توافق با آموزش و پرورش برای ترویج مصرف تخم مرغ در مدارس

دبیرکل کانون سراسری مرغ تخم گذار ایران در بخش دیگری از سخنان خود درباره اقدامات انجام شده به مناسبت روز جهانی تخم مرغ، اظهارداشت: به مناسبت این روز، پوسترهای روز جهانی تخم مرغ روی اتوبوس های بی آر تی نصب شده؛ همچنین به خواست ما امروز در مدارس شهر تهران به صورت نمادین دانش آموزان صبحانه تخم مرغ میل خواهند کرد.

طلاکش با بیان اینکه هفته آینده نیز با مسئولان بهداشت وزارت آموزش و پرورش جلسه ای در این زمینه داریم، افزود: بنا داریم که یک روز در هفته صبحانه با تخم مرغ در مدارس، نهادینه شود.

وی ادامه داد: همچنین با سازمان بهزیستی به توافق رسیدیم کتاب و شعری که درباره تخم مرغ منتشر کرده ایم در ۱۵ هزار و ۵۰۰ مهدکودک تحت پوشش بهزیستی به عنوان یک ماده درسی تدریس شود ضمن اینکه امروز تمام ۳۰۰۰ پرسنل وزارت جهاد یک عدد تخم مرغ پخته و یک بروشور روز جهانی تخم مرغ دریافت کردند.

طلاکش افزود: استانهای اصلی از جمله اصفهان، قم، قزوین و همدان نیز برنامه های ویژه ای برای این روز دارند، تعدادی مدارس را به صورت نمادین انتخاب کرده اند که در این مدارس مصرف تخم مرغ را ترویج می کنند.

در ۶ ماهه امسال فقط ۷ هزار تن تخم مرغ صادر شد!

وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره صادرات تخم مرغ نیز گفت: متاسفانه صادرات شرایط خوبی ندارد، از اردیبهشت ماه که کشور از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان پاک شده و ما اجازه صادرات پیدا کردیم تا امروز حداکثر ۷ هزار تن تخم مرغ از کشور صادر شده که این میزان در سال های گذشته حجم صادرات در یک ماه کم رونق بود.

طلاکش با بیان اینکه ممکن است در فصل سرما دوباره درگیر آنفلوانزا شویم، ادامه داد: با توجه به اینکه از نظر قیمتی نیز شرایط رقابت نداریم؛ چندان درباره صادرات این محصول خوشبین نیستم. 
(دوشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۶) ۱۳:۴۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها