جمعه / ۱۴ مهر ۱۳۹۶ / ۲۲:۱۱
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۷۳۳۹۳
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فرآورده های لبنی
عضو کمیسیون تحقیقات و آموزش مجلس در گفت‌و‌گو با ایلنا:

توزیع شیر در مدارس فعلا بلاتکلیف است

عضو کمیسیون تحقیقات و آموزش مجلس با اشاره به اینکه هنوز تصمیم قاطعی برای توزیع شیر مدارس گرفته نشده است، گفت: توزیع شیر برای دانش‌آموزان به خصوص در مناطق محروم لازم است، زیرا در برخی از مناطق محروم دانش‌آموزان چیزی به عنوان تغذیه در مدرسه ندارند و شیری که مدرسه می‌دهد، تنها تغذیه مدرسه آنها محسوب می‌شود.

محمد قمی،‌ عضو کمیسیون تحقیقات و آموزش مجلس، درباره فراخوان آموزش و پرورش در رابطه با اصلاح آیین‌نامه اردوهای مدارس، گفت: بعد از حادثه‌ای که برای دانش‌آموزان هرمزگانی پیش آمد؛ کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس وارد این موضوع شد و از آموزش و پرورش و دستگاه‌های مربوطه برای  جلسات اصلاح آیین‌نامه اردوهای مدارس توضیح خواست.

او ادامه داد: برای اصلاح آیین‌نامه اردوهای مدارس، مقرر شد؛ آموزش و پرورش، کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، پلیس راهور و هلال احمر و همه دستگاه‌های مربوطه با همکاری هم آیین‌نامه جدیدی برای اردوهای آموزش و پرورش تدوین کنند، این موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی تصریح کرد: همچنین مقرر شد؛ از افراد صاحب‌نظر نیز برای تهیه این آیین‌نامه کمک بگیرند تا نظریات و تجربه‌های افراد متخصص نیز در رابطه با اصلاح بنیادی آیین‌نامه به کمیسیون ارسال تا از آنها استفاده شود.

قمی با اشاره به اینکه همه این اقدامات برای این است که این بخش‌نامه هر چه زودتر تدوین شود، گفت: بخشنامه کنونی نقص‌هایی دارد که همگی بر اصلاح آن تاکید دارند؛ بیشتر این اردوها مربوط به دانش‌آموزان و دانشجویان می‌شود که نسل جوان هستند، بنابراین بازنگری آن بسیار مهم است و هرچه سریعتر باید این مسئله پیگیری و آیین‌نامه جدید تدوین شود.

نماینده پاکدشت در مجلس درباره توزیع شیر مدارس و مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد،‌ افزود: هنوز تصمیم قاطعی در این زمینه گرفته نشده است، چرا که اول سال تحصیلی است و آموزش و پرورش مشکلات زیادی از جمله فضای آموزشی، نیروی انسانی و مسائل آموزشی دارد.

قمی با بیان اینکه آموزش و پرورش پیگیر این مسئله است، گفت: توزیع شیر برای دانش‌آموزان به خصوص در مناطق محروم لازم است، زیرا در برخی از مناطق دانش‌آموزان محروم چیزی به عنوان تغذیه در مدرسه ندارند و شیری که مدرسه می‌دهد، تنها تغذیه مدرسه آنها محسوب می‌شود. این امکان در مناطق مرزی، روستایی یا حتی عشایری برای خانواده‌ها وجود ندارد که تغذیه مدرسه فرزندانشان را تامین کنند، بنابراین این موضوع بسیار مهم است و باید اجرا شود.

او افزود:  تغذیه مدارس باید متناسب با شرایط کشور و دولت و بودجه‌های تعلق گرفته به این مسئله پیگیری و در مدارس اجرا شود. / ایلنا
(جمعه ۱۴ مهر ۱۳۹۶) ۲۲:۱۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها