جمعه / ۱۴ مهر ۱۳۹۶ / ۱۰:۰۵
سرویس : نمایشگاه ، همایش و جشنواره ها و ...
کد خبر : ۷۳۳۵۱
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس نمایشگاه ، همایش و جشنواره ها و ...

از برگزاری مسابقه شطرنج تا معرفی واحدهای برتر صنعت غذای استان

رئیس انجمن صنایع غذایی و دارویی مازندران از برگزاری پنجمین سال بزرگداشت روز جهانی غذا خبر داد و اظهار کرد: برنامه بزرگداشت روز جهانی غذا در سه قسمت همایش، مسابقه ورزشی شطرنج، و جشن برگزار خواهد شد.

* معرفی واحدها و کارشناسان برتر صنعت غذای مازندران
وی در مورد برگزاری همایش بزرگداشت روز جهانی غذا اظهار کرد: در این همایش که نوزدهم مهر ماه با حضور مدیران و کارشناسان صنایع غدایی استان، مسولین دستگاه های دولتی و تشکلهای استانی و ملی، نمایندگان مجلس، دانشگاه ها و اصحاب رسانه برگزار می شود، ضمن طرح چالشها و فرصتهای بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی و بازار، واحدهای تولیدی و کارشناسان برتر کیفیت صنایع غذایی استان معرفی می شوند.
خاتمی مقدم در مورد چگونگی انتخاب واحدها و کارشناسان برتر صنعت غذای استان اظهار کرد: بیش از 200  واحد و کارشناس به دستگاه های نظارتی شامل استاندارد، غذا ودارو و دامپزشکی مازندران معرفی شدند که از این میان 35 شرکت تولیدی و 34 نفر از کارشناسان  به عنوان منتخبین دستگاه های نظارتی به انجمن صنایع غذایی و دارویی مازندران معرفی شدند.
رئیس انجمن صنایع غذایی و دارویی مازندران افزود:  این تعداد برای انتخاب نهایی از طریق حدود 500 مدیر، کارشناس و اگاهان عرصه صنعت غذا در بخشهای تولید، دانشگاه، رسانه و دستگاه های دولتی از طریق سایت و اپلیکیشن انجمن صنایع غذایی  به رای گذاشته می شوند.
وی با بیان اینکه در 8 گروه غذایی، واحدها و کارشناسان برتر معرفی می شوند، اظهار کرد: در روز برگزاری همایش از شرکتها و کارشناسان برتر کیفیت استان با اهدای لوح و تندیس بصورت ویژه قدردانی خواهد شد.
*برگزاری اولین دوره مسابقات شطرنج جام "غذا و سلامت"
خاتمی مقدم در مورد مسابقات شطرنج مراسم بزرگداشت روز جهانی غذا اظهار کرد: 20 و 21 مهر ماه، مسابقات کشوری شطرنج آزاد جام "غذا و سلامت" را برای اولین بار به مناسبت روز جهانی غذا در حاشیه همایش برگزار می کنیم.
وی با بیان اینکه در نظر داریم سال های بعد کمیت و کیفیت این دوره از مسابقات را به سطح بین المللی برسانیم، اظهار کرد: این مسابقه زیر نظر فدراسیون شطرنج و در تقویم فدراسیون جهانی شطرنج قرار دارد.
خاتمی مقدم شرکت در این مسابقه را آزاد اعلام کرد و گفت: تاکنون بیش از 100 شطرنج باز در سطح قهرمانان کشور و استان در قالب 30 تیم از تشکل های مختلف با حمایت مالی و معنوی شرکتهای تولیدی و تشکلهای مردمی مازندران ثبت نام کرده ند.
* برگزاری جشن روز جهانی غذا بعد از ماه محرم
 رئیس انجمن صنایع غذایی و دارویی مازندران در مورد برگزاری جشن روز غذا گفت: 16 اکتبر روز جهانی غذا مصادف با ماه محرم شده است لذا برای حفظ  حرمت این ماه ، برگزاری جشن روز جهانی غذا پس از ماه محرم انجام خواهد شد.

(جمعه ۱۴ مهر ۱۳۹۶) ۱۰:۰۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها