چهارشنبه / ۱۲ مهر ۱۳۹۶ / ۱۴:۱۰
سرویس : اخبار شرکتهای غذایی بورس
کد خبر : ۷۳۳۴۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس اخبار شرکتهای غذایی بورس

امکان رویت تصویر پسته برای قیمتگذاری در سایت بورس کالای ایران فراهم شد

بنا به درخواست فعالان بازار امکان رویت تصویر محصول پسته عرضه شده در بورس کالای ایران روی سایت این شرکت فراهم شد.

 با توجه به لزوم رویت نمونه محصول پسته عرضه شده در بورس کالای ایران برای تصمیم گیری در خصوص قیمت این محصول، امکان رویت تصویر این محصول فراهم شد.
بر اساس این گزارش، بنا به درخواست فعالان بازار پسته، علاوه بر مشخصات مندرج در اطلاعیه عرضه و امیدنامه و مشخصات کالای اعلامی در سایت بورس کالای ایران، تصاویر مربوط به محصول پسته تعیین کننده نوع کالا به شمار می رود.
بر این اساس از این پس، تصویر هر محصول پسته عرضه شده در اطلاعیه عرضه آن محصول در سایت رسمی بورس کالای ایران به نشانی www.ime.co.ir در بخش بازارها، بازار فیزیکی، اطلاعیه عرضه قابل دسترسی است.

به گزارش ایرنا،عرضه پسته در بورس کالای ایران به علت مزیت هایی که دارد مرجع خوبی برای تولید کنندگان، خریداران و فروشندگان است از جمله سرازیر شدن نقدینگی به سمت بازار پسته و جلوگیری از نوسان قیمت را به دلیل شفافیت و عادلانه بودن به همراه دارد که نه تنها کشاورز متضرر نمی شود بلکه می‌تواند محصول خود را به راحتی به فروش برساند.
همچنین به دلیل داشتن استانداردهای بالا برای پذیرش محصول و انبارداری خریداران نیز با اطمینان بیشتری نسبت به خرید محصول اقدام می کنند که این امر باعث افزایش تعداد خریداران می شود علاوه بر این با معامله پسته از طریق گواهی سپرده کالایی این محصول بدون جابه جایی فیزیکی، چندین بار معامله می شود که این امر موجب کشف قیمت روزانه پسته در مکانیسمی شفاف و رسمی خواهد شد.
پیش از این پسته کرمان در بورس کالا عرضه شده بود که به دلیل استقبال باغداران از این موضوع بتازگی پسته دامغان نیز در بورس کالای ایران عرضه می شود.
(چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۶) ۱۴:۱۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها