چهارشنبه / ۱۲ مهر ۱۳۹۶ / ۱۴:۰۷
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۷۳۳۴۳
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

کنار خیابان غذا نخورید/ هزینه‌ ۹۰۰۰ تومانی هر پرس غذای رستورانی

رییس اتحادیه چلوکباب و چلوخورش تاکید کرد: همان طور که پیش از این هم بارها هشدار داده‌ایم از مردم درخواست داریم که پیش از خرید هر نوع غذا کمی هم به شیوه طبخ و سلامت آن فکر کنند.

ناصر حسینی تبریزی ، در پاسخ به اظهارات صورت گرفته مبنی بر بهداشتی نبودن گوشتی که در واحدهای اطراف خیابان ۳۰ تیر مصرف می‌شود، گفت: ما این را بارها اعلام کرده و به مردم هشدار داده‌ایم که غذا را نمی‌توان کنار خیابان تهیه کرد، چرا که به هر حال برای طبخ غذا و توزیع آن لازم است آشپزخانه‌ای مجهز و مرتب وجود داشته باشد که حداقل افرادی که به طبخ غذا می‌پردازند افراد بتوانند دست و روی خود را بشویند.

وی در عین حال عنوان کرد: اکنون در موارد بسیار شاهدیم انواع غذاها در صندوق عقب یک ماشین به خیابان‌های مختلف منتقل شده و به فروش می‌رسند، در حالی که اصلا مشخص نیست شیوه‌ی طبخ آنها به چه شکل بوده و در چه شرایطی این غذاها تهیه شده‌اند. در مورد توزیع نیز که وضعیت مشخص است.

رییس اتحادیه چلوکباب و چلوخورش ادامه داد: اکنون در خیابان ۳۰ تیر و در مقابل موزه ایران باستان، در محلی که جای رفت و آمد توریست‌هاست ما به اینگونه به توزیع و فروش غذا می‌پردازیم و فردا با استناد به این موارد در تمام دنیا آبرویی برای ما نخواهد ماند.

حسینی تبریزی همچنین اظهار کرد: در مراکز دیگری مانند میدان توپخانه هم چنین محل‌هایی برای توزیع غذا ایجاد شده و حال سوال ما آن است که چرا شهرداری جلوی این اتفاق را نمی‌گیرد!؟

وی در پاسخ به این سوال که از نظر هزینه قیمت تمام شده غذاهایی که در خیابان بدین شکل سرو می‌شوند با غذاهای رستوران‌ها تا چه اندازه متفاوت است؟ توضیح داد: این واحدها بدون این که هزینه‌هایی مانند سرقفلی، اجاره، پول آب و برق و گاز، عوارض، مالیات و بیمه را پرداخت کنند به فعالیت می‌پردازند که در این شرایط قطعا هزینه‌های آنها به مراتب پایین تر از واحدهای صنفی خواهد بود، اکنون یک واحد صنفی کوچک برای هر پرس غذا حدود ۸۰۰۰ تا ۹۰۰۰ هزینه جانبی دارد، اما این واحدها بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای به فعالیت می‌پردازند.

رییس اتحادیه چلوکباب و چلوخورش ادامه داد: از سوی دیگر در تامین مواد اولیه غذا نیز مشخص نیست که آنها از چه موادی استفاده می‌کنند. البته طبیعی است که این افراد به طور مثال از برنج درجه یک ایرانی استفاده نکرده و به جای آن برنج خارجی ۴۰۰۰ تومانی را استفاده می‌کند یا به جای گوشت همان طور که در گزارش‌های مختلف دیده‌ایم ممکناست از موادی مانند سنگدان مرغ  استفاده شود که این مواد می‌تواند مشکلاتی جدی برای سلامت مردم به همراه داشته باشد.

حسینی تبریزی با تاکید بر این که تاکنون از سوی اتحادیه چلوکباب و چلوخورش بارها این موضوع از نهادهای مختلف پیگیری شده از عدم همکاری شهرداری یاد کرد و گفت: این اتفاق در شرایطی رخ می‌دهد که آنچه توسط این افراد عرضه می‌شود در کنار خیابان و در بدترین وضعیت بهداشتی است./ ایسنا
(چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۶) ۱۴:۰۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها