چهارشنبه / ۱۲ مهر ۱۳۹۶ / ۰۸:۵۳
سرویس : ماشین آلات صنایع غذایی
کد خبر : ۷۳۳۱۱
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس ماشین آلات صنایع غذایی

پرداخت ۳۵۰۰ میلیارد تومان برای خرید ماشین‌آلات کشاورزی

معاون وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه هیچ محدودیت اعتباری برای تدارک ماشین آلات کشاورزی وجود ندارد، گفت: تا شهریور ماه امسال ۳۵۰۰ میلیارد تومان از طریق بانک کشاورزی برای این کار تزریق شد.

عباس کشاورز در مراسم افتتاح سیزدهمین نمایشگاه بین المللی ماشین آلات کشاورزی، ادوات، تجهیزات‌، صنایع وابسته آبیاری و نهاده های کشاورزی در گرگان اظهار کرد: یکی از سیاست های وزارت جهاد کشاورزی، مهیا کردن زمینه دسترسی کشاورزان کشور به تکنولوژی های پیشرفته است.

وی با بیان اینکه تغییر اقلیم در کشور جدی است، افزود: اگر کشاورزی ما خود را با این تغییرات آماده نکند، بسیار شکننده می شود.

کشاورز تصریح کرد: استان گلستان ظرفیت تولید دو میلیون تن گندم، ۷۰۰ هزار تن دانه های روغنی و ۵۵۰ تن جو را دارد که این کار بدون استفاده از تکنولوژی امکان پذیر نیست.

معاون زراعت وزارت جهاد کشاورزی یادآور شد: سال گذشته در بحث کارنده دانه های روغنی مشکل داشتیم که این مشکل ظرف مدت کمتر از دو ماه با تولید ۱۰۵۰ ریزکارنده توسط کارخانجات داخلی برطرف شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه خاک ورزی هوشمند و دقیق یکی از نارسایی های کشاورزی ما است، گفت: ما به هیچ وجه نباید خاک ورزی های عمیق انجام دهیم.

کشاورز با اشاره به اینکه خاک ما در حال فرسایش است، اظهار کرد: برای جلوگیری از فرسایش خاک نباید هیچ زمینی لخت رها شود. این کار باعث می شود ۲۰ تا ۳۰ درصد تقاضای آب کاهش پیدا کند.

معاون زراعت وزارت جهاد کشاورزی از صنعت گران خواست، کمک کنند تا عملیات ماشینی دقیق یعنی به اندازه، به موقع و با حداقل هزینه باشد.

کشاورز در پایان تصریح کرد: غرفه داران این نمایشگاه باید کشاورزان و تقاضا کنندگان را با آغوش باز پذیرا باشند و مشاورانی را در نظر بگیرند تا با حوصله کالاها را معرفی کنند.
(چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۶) ۰۸:۵۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها