چهارشنبه / ۱۲ مهر ۱۳۹۶ / ۰۸:۵۶
سرویس : صنعت برنج و ماکارونی
کد خبر : ۷۳۳۱۰
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنعت برنج و ماکارونی
سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس:

واردات برنج برخلاف توافق با دولت صورت گرفته است/ وزارت جهاد کشاورزی توانایی مدیریت تنظیم بازار را ندارد

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: طی نشست‌هایی که با وزیر جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت انجام شد و با موافقت‌های انجام شد مقرر شد از اول شهریورماه اجازه واردات برنج داده نشود اما بارگیری از کشورهای تایلند، هندوستان و اروگوئه انجام شده است.

علی‌محمد شاعری درباره مصوبه واردات برنج اظهار کرد: این مصوبه سال گذشته در مجلس شورای اسلامی آغاز شد و هماهنگی‌های لازم با وزارت جهاد کشاورزی و صنعت، معدن تجارت مبنی بر کنترل واردات برنج انجام شد تا قیمت تولید داخل پایین نیاید و مدیریت عرضه و تقاضا انجام شود.
وی ادامه داد: طبق مصوبه جدید وزارت جهاد کشاورزی قول داد واردات برنج را کنترل کند اما یک‌باره طبق مصوبه کارگروه تنظیم بازار نسبت به آزاد کردن برنج قبل از برداشت برنج اقدام کرد.
سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی افزود: استنباطم بر این است با فشار واردکنندگان و فضاسازی رسانه‌ای مبنی بر کمبود برنج دولت باید نسبت به واردات برنج اقدام کند آزادسازی انجام شد در حالی‌که هیچ‌گونه کمبودی در تولید برنج داخل نداریم.
این مسؤول اضافه کرد: از مردادماه تا آبان ماه 2 میلیون و 200 هزار تن برنج وارد بازار می‌شود و نیاز 9 ماهه مصرف داخل تامین می‌شود.
شاعری خاطرنشان کرد: طی نشست‌هایی که با وزیر جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت انجام شد و با موافقت‌های انجام شد مقرر شد از اول شهریورماه اجازه واردات برنج داده نشود اما بارگیری از کشورهای تایلند، هندوستان و اروگوئه انجام شده است.
نماینده مردم بهشهر،نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از بهمن ماه سال گذشته تا شهریورماه امسال یک‌میلیون تن برنج وارد کشور شد در حالی که نیاز به واردات 800 هزار تن است.
سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قصد داریم تا پایان آبان ماه جلوی ترخیص برنج از بنادر را بگیریم، گفت: به‌جز چهار محصول گرمسیری هیچ میوه‌ای نباید وارد بازار شود.
وی اظهار کرد: وزارت جهاد کشاورزی توانایی و مدیریت تنظیم بازار را ندارد و با تذکر دادن کاری درست نمی‌شود . /فارس

(چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۶) ۰۸:۵۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها