دوشنبه / ۱۰ مهر ۱۳۹۶ / ۱۵:۲۱
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۷۳۲۸۰
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس:

رئیس جمهور جلوی واردات برنج را بگیرد

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از شعارهای دولت در ایام انتخابات حمایت از تولید داخل بوده است و رئیس جمهور باید در زمینه جلوگیری از برنج وارادتی اقدام کند.

علی‌محمد شاعری در ارتباط با واردات برنج به کشور، اظهار کرد: میزان مصرف برنج مورد نیاز کشور 3 میلیون تن در سال است که 2 میلیون و 200 هزار تن در کشور تولید شده و نیاز به واردات ما 800 هزار تن است.
وی تصریح کرد: براساس توافق با متولیان کشور قرار بود که برنج مورد نیاز کشور در فصل برداشت این محصول وارد نشود و 800 هزار تن مورد نیاز کشور بعد از آبان ماه وارد کشور شود.
سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع  طبیعی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: گزارش‌‌های مبنی بر واردات 900 هزار تن برنج به کشور دریافت شد که  با احتساب برنج وارد شده دیگر نیاز به واردت جدید نداریم و ذخایر استراتژیک کافی در کشور وجود دارد.
این مسؤول اضافه کرد: واردات برنج در ایام مردادماه بر خلاف قرارداد انجام شده گذشته بود و ما نسبت به این اقدام واکنش جدی نشان دادیم و اعلام کردیم که باید جلوی واردات جدید گرفته شود.
شاعری با اعلام اینکه علاوه بر وارداتی که در مردادماه انجام شده است، زمزمه‌های در ارتباط با واردات جدید برنج در برنامه کاری قرار گرفته است، افزود: اگر برنج جدید وارد شود، اقدام غیرکارشناسی و در تعارض با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است که به هیچ وجه نباید این اقدام انجام شود، شخص رئیس جمهور باید در موضوع واردات جدید برنج ورود کرده و جلوی آن را بگیرد.
وی اضافه کرد: بحث ورود برنج جدید اقدام ضد سیاست اقتصاد مقاومتی است و باید وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت جهاد کشاورزی در این زمینه پاسخگو باشند.
سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع  طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از مطالبات جدی مردم از رئیس جمهور بحث حمایت از تولید داخل است، کشاورزان انتظار دارند که رئیس جمهور به شعارهای انتخاباتی خود در این زمینه پایبند باشد. /فارس

(دوشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۶) ۱۵:۲۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها